Gå till innehåll

32" HD tv problem i Vista


joksi

Recommended Posts

Har en 32" HD-TV som jag ersatt min 19" TFT med, som datorskärm.

Har den kopplad via HDMI-DVI kabel, och kör upplösningen 1024x768 och 120dpi på datorn eftersom jag sitter ca 2m ifrån i soffan, så det är lämplig storlek för att jag skall kunna se alla texter och dylikt på skärmen.

Nu är det så att jag upplever vissa problem med denna skärmen till datorn.

1. Jag kan bara visa uppl.ösningarna 800x600, 1024x768 och 1280x720 (720p). 1280x1024, som annars är en vanlig datorskärmsupplösning, funkar inte. Skärmen blir bara blå med medd. "Not Supported". 1366x768 funkar heller inte, och det är skärmens "native" upplösning.

2. När jag startar/startar om datorn så är skärmen blå med medd. "Not Supported" ända fram till att Vista väl visar upp välkomstmenyn, då visas bild på skärmen. Mao ser jag inte själva bootproceduren, och kan således inte gå in i BIOS osv. Varför gör den så här?

(körde tidigare VGA-VGA, då fick jag bild ända från början)

Grafikkortet är ett Nvidia Geforce med Nvidias 101.41 beta drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...men varför ser ja inte uppbootningen o BIOS osv?

Men om max upplösning på TVn är 1366x768 (vilket det är på de flesta) så borde den väl kunna visa det på HDMI porten? Vilken port annars?  :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ihopbyggd dator.

Moderkort Asus M2V senaste BIOS.

Inga problem med VGA, eller 19" TFT på DVIn, men 32"aren visar bara bild när välkomstmenyn kommer fram, innan dess "blå skärm" och Not Supported.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...