Gå till innehåll

Rotera till nytt skrivbord


Hammare

Recommended Posts

Nu har jag också testat det men själv har jag inte förstått finessen att man ska lägga nya fönster på ett annat skrivbord. Man har inte allt på samma plats, skillnaden mellan ett skrivbord och flera är inte så stor då man på ett kan nå alla öppna fönster. Det är väl så att man vill se en kub i 3D men enligt min uppfattning får man inte mer gjort och därför ingen supernyttig funktion.

Annars bra idéer på hur man kan uppleva något visuellt. Något man kan utveckla..? Varför en kub som bara kan ha 6 skrivbord? Man är inte obegränsad. Men det kan vara så att man får upp flera kuber vilket blir många uppdelade fönster. Först många olika fönster sedan olika skrivbord och sedan som grupperar sig som olika kuber. Blir isåflall säkert lite för mycket för vissa. Hoppas på en utveckling av fönsterhanteringen i aktivitesfältet och nya 3D grejer. Flip 3D anser jag är ett bra och roligt sätt att snabbt kunna växla fönster. :)

...enligt min tillfälliga uppfattning.

Vad tycker ni andra? Samma eller olika uppfattningar/upplevelser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

By default, the rotation of the cube is done with the keys CTRL+SHIFT+Arrows :

CTRL+SHIFT+Left/Right = Next/prev desktop

CTRL+SHIFT+Up = Activate and show a "far" view of the current desktop, Left and right to turn the cube

CTRL+SHIFT+Down = Activate and show a "near" view of the current desktop, Left and right to turn the cube

Hold down CTRL+SHIFT to use the mouse to turn the cube.

( The rotation is possible only horizontally )

To move a windows to another desktop :

Click on the title bar of the window (not maximized if possible), hold down

Push CTRL+SHIFT to activate the cube, hold down

When the cube is activated, move the window on left or right

Release CTRL+SHIFT

To change the wallpaper of a desktop :

Just use Windows !

For each desktop, change the wallpaper using the windows display setting.

Switch to another application :

Click on the Yod'm 3D icon in the taskbar, the list of the windows opened in other desktop appear.

Click on the application to switch to the desktop. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck CTRL+SHIFT för att  aktivera kub funktionen, """Håll knapparna nertryckta""", pil vänster roterar kuben vänster samt pil höger roterar kuben åt höger, denna manöver roterar kuben i fullskärmsläge, vill du rotera kuben i halvskärmsläge= CTRL+SHIFT hålles nertyckt hela tiden, tryck pil upp sedan pil vänster eller pil höger. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ändrade i konfigurationinställningarna på Yodm3D och chansade på om man ändrade StartWithWindows=0 till en 1 så skulle det startas upp med windows , men detta gör det inte för mig :S är det något annat jag behöver ändra eller hur gör jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...