LarsGustav Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Har gjort en backup till min externa hårddisk. Har gjort en Recovery Cd dvs en Cd som man kan boota från. Men när jag tar F8 och väljer att boota från skivan så ser den bara mina partitioner, inte den externa hårddisken??? Programmet byter även namn från G till D på ena partitionen, D heter den externa hårddisken i vanliga fall. Är det någon som har vet varför jag inte kan välja min externa disk.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Är det en usb-disk och usb inte är aktiverat att boota ifrån i bios? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsGustav Posted March 30, 2007 Author Share Posted March 30, 2007 Är det en usb-disk och usb inte är aktiverat att boota ifrån i bios? Tack för ditt snabba svar Venoms! Ja det är en Usb-hårddisk. Jag har kollat i Bios och där verkar inställningarna vara riktiga dvs auto på usb-detection. Får strunta i det här ändå eftersom rescue-skivan inte startar upp, har gjort det en gång på 5 ggr. Varför har man köpt en sådant här program när det inte fungerar, skulle hållt mig till Xp´s backup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Kolla att du bootar på cd före hårddisken och att det är rätt cd om du har fler. Ibland kan det vara så att det beror på vilken plats cd'n sitter på moderkortet, så är det för mig iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Det är betydligt enklare och sedan ghosta om från windows. Eller varför måste du köra från skivan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsGustav Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 Det är betydligt enklare och sedan ghosta om från windows.Eller varför måste du köra från skivan? Om nu inte Windows skulle starta alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Om nu inte windows skulle starta alls skulle jag börja med en rep av systemet, om det mot förmodan inte skulle fungera så använd Acronis True Image istället för Ghost som är förlegat i min värld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts