Gå till innehåll

Xp starta från extern disk trots att det inte finns där?


LarsGustav

Recommended Posts

Precis när datorn startar upp så kan man ta F8 och välja varifrån den ska boota. Upptäckte idag att min externa usb-hårddisk fanns med i den listan så jag provade att boota från den och till min förvåning så starta Xp upp helt normalt  :o

Det som finns på den disken är en Paragon-backup på hela min interna disk.

Hur kunde Xp starta  ???

När programmet inte hitta någon Windows på externa kanske den sökte sig vidare till interna  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bootable Backup Capsule - with Drive Backup you can create special secure place on your hard disk to store disk backup images and even boot the computer directly from it in case of the operating system corruption. 

Detta kan vara den spännande lösningen på ditt fenomen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bootable Backup Capsule - with Drive Backup you can create special secure place on your hard disk to store disk backup images and even boot the computer directly from it in case of the operating system corruption. 

Detta kan vara den spännande lösningen på ditt fenomen :)

Tack för svaret!

Hmmm, det enda jag gjort är en Backup med Backup Wizard och där finns inga inställningar eller dylikt som nämner Capsule :-

Läser man i help så står det att man ska använda Backup Capsule Wizard för att göra en just sådan, den Wizard har jag inte använt  :-

I help står också att om man har en Capsule så säger den till om det när man kör Capsule Wizard men det gör den inte  :-

Har nog skaffat en för komplext program, känns som det är väldigt rörigt och dåligt beskrivet  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...