ron Posted April 5, 2007 Share Posted April 5, 2007 En polare har en ny dator med W Vista och han kan inte installera NFS Carbon. Är inte det spelet kompatibelt med Vista? Eller hur gör man för att få det att fungera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spetsat Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Installera ska det gå att göra. Hade inga problem alls med det. För att köra Carbon i Vista (riktigt uselt av EA att det inte går enkelt) så döper du om MOVIE-mappen till valfritt namn och så kör du .exe filen i admin-läget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted April 9, 2007 Author Share Posted April 9, 2007 Installera ska det gå att göra. Hade inga problem alls med det.För att köra Carbon i Vista (riktigt uselt av EA att det inte går enkelt) så döper du om MOVIE-mappen till valfritt namn och så kör du .exe filen i admin-läget. Tack för svaret, uppskattas Adminläget, hur gör man det? Har inte Vista själv och ska förklara för polaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Högerklicka på .exe filen och välj "Kör som admin." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpritDunken Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Har ni fått Carbon att fungera på Ultimate x64 Svenska? Eller är det 32 bitars versionerna ni snackar om??? Kunde inte köra mitt NFS så fick skrota det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spetsat Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Har ni fått Carbon att fungera på Ultimate x64 Svenska?Eller är det 32 bitars versionerna ni snackar om??? Kunde inte köra mitt NFS så fick skrota det Jag kör 32 bitars Vista Business. Har du provat att köra i Win98 läget, har hört att det ska funka ( förutsätter att du har provat tipsen ovan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts