Bisuta Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Hej! Jag ska installera Windows Vista men har ett problem, kan man installera en ny Vista på C: eller måste man föra över filerna från XP till Vista för att kunna installera på C:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Ska du spara filer så är det viktigt att ta backup.... om inte, är det bara att uppdatera direkt på C... stoppa i Vistaskivan och installera/Uppgradera. //Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bisuta Posted April 6, 2007 Author Share Posted April 6, 2007 Jo men kan jag inte installera en ny Vista på C: så xp försvinner? Jag vill inte välja i början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 XP kommer att försvinna helt om du uppgraderar. Välj att installera över XP. Möjligen kommer du att få plocka bort den gamla "program-mappen" för att undvika konflikt, men detta hjälper Vista dig med efter uppgraderingen. Man får valet att döpa om mappen till Program1 eller något sånt. Därefter kan du bara kasta den i papperskorgen..... //Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bisuta Posted April 6, 2007 Author Share Posted April 6, 2007 Jo, men nu upptäckte jag att jag har för lite utrymme för att uppgradera :- Nån som har ett bra tips på hur man frigör mycket utrymme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Formatera ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bisuta Posted April 6, 2007 Author Share Posted April 6, 2007 Helst inte, något annat sätt? Annars formaterar jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 Plocka bort alla program som du har installerade... du kommer ju ändå bli av med dem..... Har du inte tillräckligt med plats för att uppgradera till Vista? Är du då säker på att du kommer få plats med Vista?... det kräver stora växlingsfiler...dvs arbetsutrymme på hårddisken. Annars kommer det gå segt Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts