Guest Gurkjuice Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Hej! Kom nyligen på hur man sätter storleken på innersidan av en JFrame, på ett väldigt lätt sätt, utan att använda getInsets(). Tänkte att detta borde alla veta, eftersom jag själv använder det hela tiden, och jag fick leta mycket efter det när jag var ny på java Förut: pack(); setSize(getInsets().left+getInsets().right+300,getInsets().top+getInsets().bottom+300); Nu: getContentPane().setPreferredSize(new Dimension(300,300)); pack(); Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Old news. ;D Första raderna är till awt och då använder man Frame Och den senare i Swing med JFrame Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Fel av mig. Du har gått förbi mig för längesen. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts