Gå till innehåll

Datan krashar efter nytt grafikkort


Recommended Posts

Jag hade tidigare ett geforce4 Ti4200 64mb, jag har nu köpt ett nytt asus x1650pro 256mb.

Problemet är att den krashar ibland å ibland kan ja spela å gotta mig i massor utan problem.

Vad jag gjorde var att jag tog ut det gamla kortet, satt in de nya och installerade det, kom på att jag glömt avinstallera det gamla så jag satte in det igen, avinstallerade det gamla. Satt in det nya, avinstallerade även detta och installerade på nytt med de senaste drivisaran från ati.

skärmen blir full av små rutor och låser sig.

Jag har pentium4 3ghz HT

1Gb ram

Jag köpte oxå ett nytt nätagg på 400w 20-22ah

Vill ni veta mer?

Kan det ligga gamla drivisar kvar och spöka? kan man kolla?

När man startar datan är det en startskärm där det står typ MSI å nån logga, den e knasdålig grafik på nu, så va det inte innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte behöva avinstallera kortet på det sätt du gjorde eftersom det är plug and play som gäller :) Det ska heller inte vara några problem med gamla drivrutiner som ligger kvar då drivrutinerna bara ligger där sålänge du inte har ett grafikkort som matchar drivrutinerna. Däremot kan det vara bra att se till att Nvidias kontrollpanel är avinstallerad.

De senaste drivrutinerna från ATI är inte direkt stabila och jag har fått gå tillbaka till Catalyst 7.2, om du har möjlighet så testa dessa istället för se senaste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...