Belsebub Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Jag har köpt en laptop med vista home prem. på. Och av någon anleding har dell partionerat hårdisken så 10 gig ligger som en egen disk. Recovery heter den. Jag skulle vilja ta bort den disken och lägga ihop den med det övriga utrymmet på hårddisken så jag endast har en hårddisk. Hur gör man? Quote
Andreas Stenhall Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Jag rekommenderar inte att du tar bort recovery-partitionen då dess syfte är att hjälpa till då du får problem med datorn. Om du tar bort partitionen och senare får problem kommer du garanterat att svära och förbanna dig själv för att du tog bort den Quote
Belsebub Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Jahopp. Då får jag väl behålla den då. Men på vilket sätt är det tänkt att den ska hjälpa mig? Jag har ju skivor för alla drivrutiner och operativsystemet. Och återställningspunkt fungerar ju fint i vista att återställa med. Quote
Andreas Stenhall Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Jag har ingen aning om hur Dell har konfigurerat recoverypartitionen men de har ju inte skapat den för att ta upp diskutrymme i onödan. Tanken generellt med recvoerypartionen är att verktyg som du annars når via Vista-DVD:n lagras på den partitionen för att hjälpa till vid problem att starta datorn till exempel. Quote
Belsebub Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Ok, låter bli att pilla då. I fall att Quote
Recommended Posts