Gå till innehåll

svchost.exe


Ängegärd

Recommended Posts

HEjSann & Hallå!!!

Jag råkade ut för en konstig sak vecka för påsk. En av mina dator kom inte ut på nätet. Jag har dhcp på kopplat på min router och har även låst den ip som jag fått av router (detta gör jag i routern) Jag upptäckte jag fått en annan ip adress på kortet i datorn. Och jag började felsöka och i action.log i F-secure Internet security fann jag att ip adressen i still med "svchost ip adress port". Jag försökte ta bort adresseringen på kortet men det gick inte. Jag gick in i routern för att försöka aktivera om ip adressen från routern men fick till svar att anslutningen var inaktiverad och det gick inte att aktivera den. Någon dag senare så hände detta oxå på min andra dator. Då testade jag att installera om den enna datorn och kom genast ut på nätet. Den andra datorn kom oxå ut på nätet utan om installation. Vad detta berodde på eller om det har något med svchost.exe vet jag inte.

Jag ville bara skriva av mig och kanske höra om du har någon fundering på vad det kunde vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...