Ängegärd Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 HEjSann & Hallå!!! Jag råkade ut för en konstig sak vecka för påsk. En av mina dator kom inte ut på nätet. Jag har dhcp på kopplat på min router och har även låst den ip som jag fått av router (detta gör jag i routern) Jag upptäckte jag fått en annan ip adress på kortet i datorn. Och jag började felsöka och i action.log i F-secure Internet security fann jag att ip adressen i still med "svchost ip adress port". Jag försökte ta bort adresseringen på kortet men det gick inte. Jag gick in i routern för att försöka aktivera om ip adressen från routern men fick till svar att anslutningen var inaktiverad och det gick inte att aktivera den. Någon dag senare så hände detta oxå på min andra dator. Då testade jag att installera om den enna datorn och kom genast ut på nätet. Den andra datorn kom oxå ut på nätet utan om installation. Vad detta berodde på eller om det har något med svchost.exe vet jag inte. Jag ville bara skriva av mig och kanske höra om du har någon fundering på vad det kunde vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotbollsprffset Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 hej jag tog mig tid att söka lite om svchost.exe det var inte lätt men jag fann denna länk http://support.microsoft.com/?kbid=314056 jag vet inte om den beskriver det du vill ha reda på men det var den länken jag hittade mvh: tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts