Tony Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Har fått en laptop, Toshiba, som jag skulle vilja byta inloggningsnamn på, och ta bort bolagsnamn och sådant som det förra företaget lagt in. hur gör man? Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ado Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 start>kontrollpanelen>användarkonto>byt namn på användarkonto Adis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 2, 2007 Author Share Posted May 2, 2007 Hej. Det har jag gjort, men när jag ska stänga av datorn kommer det upp i alla fall. Jag har för mig att det ska gå att öppna registereditorn och ändra därifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Försökte mig på att göra detta en gång... lättare sagt än gjort, faktiskt. Det finns hur många strängar som helst i registereditorn som är knutet till användarnamn osv. Jag har för mig att det finns ett flertal program som kan hjälpa till med detta... om jag inte minns fel så är TweakXp ett av dem.... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BengtH Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Hej! För att ändra "ägarnamn"m.m. på datorn: 1. öppna registereditorn "regedit" i "kör" 2. HKEY_LOCAL_MACHINE 3. Software/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion 4. ändra nyckeln "RegisteredOrganization" genom att dubbelklicka på den och mata in ev. ta bort namnet 5. ändra nyckeln "RegisteredOwner" .......... För att ta bort ett troligt adminkonto? måste du själv vara admin. på datorn och då kan du ta bort det andra kontot eller ändar det till vanlig "användare" och sedan at bort det. Lycka till från Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 3, 2007 Author Share Posted May 3, 2007 Har fått det att fungera. Tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts