Gå till innehåll

Vistaval borta efter installation av XP


oskarh

Recommended Posts

det där programmet buggade rätt så rejält för mig.

Var kanske lite otydlig, men jag kommer inte åt vista nu, utan använder XP. (Xp och Vista är på helt olika hårddiskar, om det skulle göra någon skillnad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kanske lite otydlig, men jag kommer inte åt vista nu, utan använder XP.

Det finns ytterligare ett program för att kunna reinstallera Vistas bootloader. Är inget problem att installera i XP, men innan du gör något beskriv vad du ser i menyn Manage OS Entries.

Har själv med framgång använt mig att båda programmen, för att få igång dual-boot Vista - XP - Windows 2000. Har aldrig upplevt någon bug.

VistaBootPRO:

http://www.pro-networks.org/vistabootpro/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kanske lite otydlig, men jag kommer inte åt vista nu, utan använder XP.

Det finns ytterligare ett program för att kunna reinstallera Vistas bootloader. Är inget problem att installera i XP, men innan du gör något beskriv vad du ser i menyn/fliken Manage OS Entries.

Har själv med framgång använt mig att båda programmen, för att få igång dual-boot Vista - XP - Windows 2000. Har aldrig upplevt någon bug.

VistaBootPRO:

http://www.pro-networks.org/vistabootpro/

Jag frågade också på eforum.idg.se och fick svaret att använda det programmet, men jag måste ha administratörrättigheter för att kunna använda det programmet. Jag har två konton, HP_Administrator och Administrator, båda är med i gruppen Administratörer. Kan man inte gå in någonstans och ändra manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men jag måste ha administratörrättigheter för att kunna använda det programmet.

Högerklicka på den nerladdade .exe filen och välj Kör som administratör.

det har jag också gjort, det fungerade ändå inte. Provade att logga in på adminitrator-kontot men det fungerade inte där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...