Gå till innehåll

Uppgradera Windows XP Media Edition till Windows Vista Home Premium


stecla

Recommended Posts

Jag har tänkt att göra uppgraderingen på min HTPC. Men nu blir jag lite fundersam när jag läser:

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=126

Där står det är nödvändigt att göra en ren isntallation (vad det nu innebär) i vissa fall då Vista ska uppgraderas från en svensk Media Center, där en uppgradering inte är möjlig (?).

Hanterar inte uppgraderingen/installationen denna situationen där en uppgradering av XP Media Edition till Vista Home Premium?

Vad händer med mina inställningar i Media Centern (kanalinställningar och programmerade inspelningar)och inspelade TV-program?

Tacksam för lite hjälp och förståelse.

/Stecla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en uppgradering från MCE till Home Premium med en uppgraderingsskiva från det nu berömda Moduslink. Jag hade inget val under installationen än att göra en "ren" installation, mao inga inställningar, program, dokument osv. blir kvar. Vista skapar dock en mapp "old os" (eller var det "old windows") där alla gamla dokument osv sparas, men inställningarna för MCE försvinner nog för alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att installationen tar bort allt under

"C:Documents and Settings"

Med andra ord måste jag flytta

"C:Documents and SettingsAll UsersDocumentsRecorded TV" till t.ex. "C:Recorded TV"

:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Man måste göra en ren installation bara för att Microsoft tog den snabba vägen och använde ett språkpaket till XP Media Center istället för att göra en svensk version. Då användar man egentligen en engelsk version och den går inte att uppgradera till en svensk version.  >:(

Osmart Microsoft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...