Gå till innehåll

Virtuell drive med DAEMON Tools fungerar inte längre


L-L

Recommended Posts

Har haft senaste DAEMON Tools, 4.09 tror jag, ett tag. Det har alltid fungerat bra (har dock inte använt det på några veckor), men nu när jag skulle använda det igen så kommer det inte fram någon ny drive. Inget hjälper; har testat omstart flera gånger, avinstallerat och lagt in verison 3.47 i stället, men ingen framgång. Det verkar helt enkelt vara omöjligt att få fram en virtuell drive utan helt nya medel.

Har någon annan dessa problem? Finns det någon chans i världen att det hänger ihop med Windows uppdateringar? Det verkar som om XP har blivit sämre de senaste månaderna. Svhost-grejen, problem med att installera program från annan partition än C är ett par exempel. XP borde vara i toppform nu, M$ har haft många år på sig att göra det till ett bra OS. Nu kanske detta med DAEMON Tools inte har ett dugg med Windows att göra, dock.

En sak förresten, jag har inte kvar i386-mappen. Den kanske behövs för att DAEMON Tools skall kunna få fram en virtuell drive? Det ligger väl installationsfiler för Windows där?

Tacksam för idéer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...