Gå till innehåll

Kan inte radera mappar


OckeJ

Recommended Posts

Tja!

Innan jag install Vista på min C: testkörde jag operativet på D:...

Nu har jag däremot gått över i skarpt läge och vill sålunda radera alla gamla Vista-mappar som jag från början installerade på D:

Problem: Det går inte att radera alla mappar  :(

Jag får bara meddelande om att jag "måste ha behörighet för att radera filerna".

(Mapparna det rör sig om är "Program files" och "Windows")

???  ???  ???

Nån som vet råd?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ägarskap genom att högerklicka och välja fliken Säkerhet. Finns ALLA/Everyone med under GRupp- eller användarnamn, så ta bort.

Nix, ALLA/Everyone finns inte med där.

De alternativ som finns är:

Creator

System

Administrators

Users

TrustedInstaller

Ingen av dem går att ta bort (vad jag märker iaf, hehe).

Några fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är administratör på datorn (som du borde vara) så är det administrators som ska ha fullständig behörighet. Annars kan du väl formatera disk d:?

Start > Den här datorn > Högerklicka på disk d: > Formatera

OBS! Om du formaterar så försvinner allt från disken så kopiera dina filer till disk c: om du har något du vill ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är administratör på datorn (som du borde vara) så är det administrators som ska ha fullständig behörighet. Annars kan du väl formatera disk d:?

Start > Den här datorn > Högerklicka på disk d: > Formatera

OBS! Om du formaterar så försvinner allt från disken så kopiera dina filer till disk c: om du har något du vill ha kvar.

1. Just i de mapparna jag pratar om har inte Administrator några rättigheter alls... Aningen skumt va? hehe

2. Icke sugen på att formatera den disken. Det skulle ta tid att flytta alla prylar jag har där och jag är alldeles för lat för det arbetet  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...