OckeJ Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Tja! Innan jag install Vista på min C: testkörde jag operativet på D:... Nu har jag däremot gått över i skarpt läge och vill sålunda radera alla gamla Vista-mappar som jag från början installerade på D: Problem: Det går inte att radera alla mappar Jag får bara meddelande om att jag "måste ha behörighet för att radera filerna". (Mapparna det rör sig om är "Program files" och "Windows") ??? ??? ??? Nån som vet råd? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Ta ägarskap genom att högerklicka och välja fliken Säkerhet. Finns ALLA/Everyone med under GRupp- eller användarnamn, så ta bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OckeJ Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Tack, ska pröva detta i afton, återkommer om jag stöter på patrull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OckeJ Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Ta ägarskap genom att högerklicka och välja fliken Säkerhet. Finns ALLA/Everyone med under GRupp- eller användarnamn, så ta bort. Nix, ALLA/Everyone finns inte med där. De alternativ som finns är: Creator System Administrators Users TrustedInstaller Ingen av dem går att ta bort (vad jag märker iaf, hehe). Några fler tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
navrozidis Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Om du är administratör på datorn (som du borde vara) så är det administrators som ska ha fullständig behörighet. Annars kan du väl formatera disk d:? Start > Den här datorn > Högerklicka på disk d: > Formatera OBS! Om du formaterar så försvinner allt från disken så kopiera dina filer till disk c: om du har något du vill ha kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OckeJ Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Om du är administratör på datorn (som du borde vara) så är det administrators som ska ha fullständig behörighet. Annars kan du väl formatera disk d:?Start > Den här datorn > Högerklicka på disk d: > Formatera OBS! Om du formaterar så försvinner allt från disken så kopiera dina filer till disk c: om du har något du vill ha kvar. 1. Just i de mapparna jag pratar om har inte Administrator några rättigheter alls... Aningen skumt va? hehe 2. Icke sugen på att formatera den disken. Det skulle ta tid att flytta alla prylar jag har där och jag är alldeles för lat för det arbetet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
navrozidis Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Jag tror det ska gå att ändra behörigheter bland avancerade inställningar eller något sånt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OckeJ Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Disken är formatterad, tröttnade helt henkelt > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts