benkebonk Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Är det någon som vet varför jag inte kan komma in på www.tradera.com, inte med IE7 eller firefox, alla andra sidor går bra. På firefox visas en tom blank sida, på IE7 står det "Webbsidan kan ite visas". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkebonk Posted July 5, 2007 Author Share Posted July 5, 2007 Upptäckte att jag kommer inte in på ww.google.com eller. Likadant där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Låter som att det skulle kunna vara DNS-problem. Vad har du för ISP och har du ngn router eller en hård/mjukvaru-brandvägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkebonk Posted July 5, 2007 Author Share Posted July 5, 2007 ISP vet jag inte vad det är, Jag har en router D-Link DI-624+ trådlös fast jag använder kabel. Branväggen är Pandas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Ok, ISP är en förkortning av engelskans Internet Service Provider, dvs bredbandsleverantör Testa att stänga av Panda och se vad som händer då. Jag vet att det funnits DNS-problem med D-link-routrar och om det inte börjar fungera efter att du stäng av Panda så testa är att uppgradera firmware på routern om du inte redan gjort det, se http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVdDb...bktOpMhN6Zi6w== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkebonk Posted July 5, 2007 Author Share Posted July 5, 2007 jaha, jag har telia som leverantör, Men det var som du trodde Panda. När jag stängde av det som gick det. Tack så hemst mycket. så enkelt fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Strålande! Frågar Panda om du vill blockera/tillåta program att komma åt nätet? Isåfall kanske du kan ta bort den regeln (antagligen för svchost) som gör att åtkomst blockeras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benkebonk Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 Var kontakt med Panda support, det var pandas webproxy.exe som spökade. Tog bort webproxy.ini sen var allt som vanligt igen. Bra att veta för de som råkar ut för liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Ok, bra info! Sa de något om att de skulle åtgärda det i en uppdatering eller dylikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts