Gå till innehåll

I användarkonton finns ASP.net


nissenisse

Recommended Posts

Hejsan,  tror att man får med ASP.net i användarkonton när man tar hem

uppdateringar från Windows.  Tror Även att man får denna ASp.net när man får hem framework.

Men om man nu tar bort denna ASP.net så slipper man detta med inloggningsalternativ utan

välkomstskärmen kommer direkt  när man startar datorn.  och det tycker jag är väldigt bra.

Men nu undrar jag vad som egentligen händer med xp os. när man har tagit bort det.

Har själv haft det borta i två veckor nu,,, och inte märkt att xp os har krånglat på något sätt.

Någon som vet,,,,,att det inte är skadligt på något sätt att ta  bort det?.

Häls Nybörjaren.

Detta ASP.net är väl bara avsett för Windows sever om man nu ska använda sin dator som det,,,eller

har jag fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kommer med net-framework. Ja har för mig att man ska konfigurera sitt nett-password-konto. (E lite trög i dag  ;D  Nån får rätta mig om ja har fel)

Och sen i kör. Klistra in koden nedan.

control userpasswords2

Och så kryssa ur rutan om att användarnamn och lösenord måste anges.


Fast nu har du slängt kontot, så du behöver inte göra nått denna gången. Ta de nästa gång.  ;)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASP.net-kontot följer med .Net Framework och kontot är avsett att köra ASP.net-kod. Kontot är begränsat och det skadar verkligen inte att ha det kvar och du behöver inte göra något åt det. Att få till det så att datorn loggar in automatiskt kan du fixa ändå genom att följa Landsfiskalens tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...