claes30 Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Hallå! Skumt problem uppstår när jag skall använda program för att spela in internetradio så säger programmet - "Could not detect any network adapters"!? Att surfa funkar utmäkt, så vad göra för att lösa detta lilla dilemma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 För att kunna assistera dig krävs ytterligare information: 1. Surfar du via ett nätverkskort eller via USB-ansluten nätadapter ? 2. Har du installerat Real Player ? 3. Vad för inspelnings program använder du ? 4. Exempel på Internet Radio länk du försöker spela in från. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
claes30 Posted July 20, 2007 Author Share Posted July 20, 2007 Ok! Har ett nätverkskort. Ingen Real Player installerad (Real Alternative dock!) De program som jag har haft problem mednätverksadaptern har varit "Replay AV 8 & WM/RM Recorder 10". Vill spela in ifrån www.sr.se, framför allt ifrån gamla program som ligger i deras "Lyssna Igen-arkiv". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Sorry ! Jag kan inte finna liknande problem på nätet. Jag noterar bara att Real Alternative har vissa begränsningar jämfört med Real Player originalet. Det är ju trots allt en mycket slimmad / rensad version av det 'riktiga' programmet. http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm Eftersom det troligtvis är "Replay AV 8 & WM/RM Recorder 10" som har problemet, så har jag svårt för att verifiera felet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts