melo Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Hej! Hur kan jag få enklaste skärmdumpar att fungera på min dator. Alt+prt sc funkar inte. ??? Jag kör Windows XP (med sp2). Tacksam om någon kan hjälpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 [Print Screen] knappen. Öppna paint < redigeramenyn Klistra in < Arkiv spara som.. När du håller ner [Alt] samtidigt, kopieras bara det aktiva fönstret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 En standardfråga i detta sammanhang, ta inte illa upp När du trycker Print Screen eller Alt + Print screen så kopieras skärmdumpen endast till minnet och du måste sedan starta exempelvis Microsoft Paint för att där klistra in filen och sedan spara den. Jag vet att det finns skärmdumpsprogram som när du trycker Print Screen-tangenten direkt poppar upp och frågar vart du vill spara skärmdumpen, men tyvärr har jag inga bra tips på lager, kanske någon annan kan flika in och hjälpa till med detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Närmare än vad man tror Stenis. ;D http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g14875#msg14875 Link to comment Share on other sites More sharing options...
melo Posted August 2, 2007 Author Share Posted August 2, 2007 Tack för svaren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts