Ralf Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Hejsan !!! Jag har en fråga om man kan tex låsa ett program tex Utorrent eller likande eftersom i bland sitter mina barn vid datan ( småttingar ) och spelar och då händer det att dom pillar lite för mycket så att säga. Och det blir pannkaka av allt Någon som har en ide eller tips om program där man enkelt kan tex lösenordskydda vissa program för att få access till själva programmet. Mvh /Ralf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Hej! Om du kör med Windows Vista så kan du i funktionen Föräldrakontroll ställa in exakt vilka program du vill att dina barns konton ska kunna komma åt. Om du kör Windows XP kan du på mappen C:Program filesuTorrent se till att bara ditt användarkonto har behörighet och på så vis stänga dina barn ute och hindra dom från att starta uTorrent. // Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralf Posted August 2, 2007 Author Share Posted August 2, 2007 Tackar !!! Men nu har jag bara ett användar konto och "orkar " orkar inte skapa ett nytt konto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 De gör du i kontrollpanelen < användarkonton < skapa ett nytt konto. Den enda "ork" man behöver ha, är att klicka några gånger med musen och skriva ett användarnamn med tangentbordet. ;D Alltså mindre jobb än att skriva ett inlägg här. Tar typ 5 sekunder. ;D Om du har "ork". ;D Edit: (Skojar lite. ;D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralf Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Tackar !!! Får väl bli det till slut ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts