Lola Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Finns det något smidigt sätt att ändra filändelse på många filer samtidigt? Bilder som jag tankar över från min kamera får av någon anledning ändelsen JPG i versaler, och det tar fruktansvärt lång tid att ändra om till gemener fil för fil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GammalGubbe Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Hej Lola! Skaffa free prågram Picasa2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RipTheJacker Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Hm, det är en intressant frågeställning. Som ovan så rekommenderar jag med Picasa, dock som bildprogram/överföringsprogram. Det kanske blir gemener med det programet? http://www.photo-software-2008.com/picasa/index.html MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GammalGubbe Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Hej Lola! Också med XP kan du byta namn. Tryckt Sift knappen Och märke första Och sista bild. Öpna arkiv / byta nam. Så skall alla bild få samma namn och ombytlig nummer. Brova först några bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts