Gå till innehåll

RACAgent


bece

Recommended Posts

Jag har en HP Pavilion dv9000 (laptop) med Vista Home Premium installerat.

Ibland ser jag hur datorn startar upp och börjar arbeta med något när den ligger i viloläge, och det spelar ingen roll om den går på batteri eller är kopplad till elnätet.

Så här ser det ut när jag startar schemaläggaren!

Ovanstående  skärmdump gjordes alldeles efter jag hörde att datorn hade dragit igång, så man kanske kan anta att det är RACAgent som ställer till det?! Men vad är det för något, och hur blir jag av med mitt problem?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara använt datorn i c:a 2 veckor, och jag har upptäckt detta senaste veckan, men det är mycket möjligt att det varit så här hela tiden.

Jag är osäker patcharna du nämde, jag har kört alla uppdateringar på Windows Update, är dom installerade då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, intressant. De senaste två dagarna har jag själv nämligen också sett detta fenomen. Igår kväll lät jag datorn gå ner i Vila och efter uppskattningsvis 10-15 minuter senare startade den upp automatiskt. Eftersom jag hade gått och lagt mig och precis somnat orkade jag inte bry mig om detta just då. Ska dock  göra ett litet test och återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag testat lite och det är inte samma problem som jag har. RACagent är den agent som samlar in uppgifter som ligger till grund för vilken pålitlighetsnivå din dator får, om du kollar i Tillförlitlighets- och prestandaövervakaren. Agenten körs en gång varje timme då datorn är påslagen. Den är också schemalagd att köras vid uppstart och det är därför du ser att den körts just då. Det är alltså inte RACagent som har något med uppstarten att göra utan det måste vara något annat. Hur lång tid tar det från det att datorn gått ner i Vila/Viloläge till den startar upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar, men jag vet att det hänt ett par gånger att den startat upp inom en timma iaf.

Sista gångerna igår kväll så startade den upp 2ggr inom 25 minuter utan att jag hade rört datorn emellan dom 2 mystiska uppstarterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu kom detta fenomen min media center-burk. Exakt klockan 14:00 startade den upp från Vila! Detta har hänt varje dag då datorn alltid är startad när jag kommer hem från jobbet. Eftersom jag har semester och för en gångs skull sitter här i all tysthet så hörde jag jur den startade upp! Ska kolla detta med MS, återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...