Gå till innehåll

Vista hänger sig...


spider

Recommended Posts

???

Har precis formatterat om min dator , ifrån XP till Vista. Verkar vara väldigt fint. Men jag har fått ett problem, rätt som det är så hänger sig datorn. Går inte att göra ett dugg, utom att starta om. Väldigt irriterande. Har inte haft ngt problem tidigare. Jag har 2gb ramminne, 2,8 ghz cpu, Geforce 6800GT.

Kan fungera hur fint som helst länge sen rätt som det är så är det kört. Vore tacksam för hjälp.

mvh Krille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta verkar vara ett allmänt känt problem speciellt för bärbara datorer med Nvidia grafikkort. Har letat efter lösningar på olika forum men inte hittat något ännu. Men det är grymt irriterande att tvångsstänga den varje gång. Det har väl antagligen med grafikkortets drivrutiner att göra och vi kan bara hoppas att dom löser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stenis

Jag är ny här på forumet och inte riktigt uppdaterad. Hittar inte ditt inlägg med nya drivrutiner. Har besökt Nvidias support men där hänviar de bara till tilverkaren av de bärbara datorerna. Jag har Geforce 7600 go och för det finns inga nya drivrutier vad jag hittat ialla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du fixarna jag pratar om; http://techworld.idg.se/2.2524/1.115683

Sedan kan du läsa denna artikel för att få reda på hur du installerar de senaste Nvidia-drivrutinerna på din bärbara dator, jag gör själv detta och det fungerar utmärkt!

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...4&Itemid=96

Säg till om du har några fler frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...