HiTek Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 *Detta är inte det problem som varit ett brännande ämne på forumet tidigare!* Tja! Jag har problem med linan i Vista, det är så att den vill dö efter 1-3 minuter för att sedan dra igång igen helt utan andledning. Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt! Vissa dagar kan det gå helt fel fritt, andra verkar problemet uppstå igen. Fattar absolut nada! Tacksam för svar! HiTek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Trådlöst eller trådat? BIOS/Firmware uppgraderat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiTek Posted August 10, 2007 Author Share Posted August 10, 2007 Tack för svar Stenis! Det är trådat, BIOS och Firmware ska vara senaste för mig. *Nu dog det igen* Tillbaka, finns det fler alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Ok, berätta exakt vad det är för dator du har; Märke/modell, moderkort, nätverkskort. Kör du x86 eller x64? Vad har du för router/brandvägg? Kör du dualboot med XP så att du vet att nätverkortet faktiskt fungerar som det ska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiTek Posted August 10, 2007 Author Share Posted August 10, 2007 Operating System: Windows Vista Ultimate (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.070627-1500) Language: Swedish (Regional Setting: Swedish) System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS System Model: MS-7125 BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz Memory: 1534MB RAM Network: NVIDIA nForce Network Controller Windows Vista x86 BBB's bredbands modem En router från Teleste (www.teleste.se) Tack för ditt svar igen Stenis! MVH HiTek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Ok, bra! Jag vill att du också tar reda på exakt nätverkskort enligt följande: Starta Enhetshanterare och ta Egenskaper på nätverkskortet. Gå till fliken Information och välj Maskinvaru-ID och kopiera allt som står där (/genom att trycka Ctrl + A) och posta här. För mitt kort ser det ut såhär: PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043&REV_A2 PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043 PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_068000 PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_0680 Kör också detta för att få reda på serienumret på burken, Fujitsu-Siemens webbsidor är dom sämsta jag sett och ta mig tusan omöjliga att hitta det man säker på! http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_Fil...FO=Externe_Info EDIT: Hittade en BIOS-uppgradering från knappt ett år sedan, har du något nyare BIOS? http://www.helpdeskdata.se/support/faq/til...ate_windows.htm Har du andra datorer anslutna till denna router så att du vet att det inte är fel på den? HAr du kört XP eller något tidigare på MS-7125-burken så att du vet att nätverkskortet fungerar som det ska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt!BBB's bredbands modem En router från Teleste (www.teleste.se) Har själv haft strul med BBB senaste tiden, de har installerat någon "skum" programvara som kollar alla D-Slam burkar i Telestationen och med vilken hastighet synkning ska ske. Min synkning var helt släppt till 24 Mbits... eftersom jag har 2 kilometer till stationen ska synkningen ske med ca 15 Mbits annars får man totalt instabil lina. Sedan om du kör senaste firmwaret till din router ? Ring upp BBBs support för de ser precis hur din uppkoppling beter sig plus att de kan köra en linjekoll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiTek Posted August 10, 2007 Author Share Posted August 10, 2007 Ok, bra! Jag vill att du också tar reda på exakt nätverkskort enligt följande: Starta Enhetshanterare och ta Egenskaper på nätverkskortet. Gå till fliken Information och välj Maskinvaru-ID och kopiera allt som står där (/genom att trycka Ctrl + A) och posta här.För mitt kort ser det ut såhär: PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043&REV_A2 PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043 PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_068000 PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_0680 Kör också detta för att få reda på serienumret på burken, Fujitsu-Siemens webbsidor är dom sämsta jag sett och ta mig tusan omöjliga att hitta det man säker på! http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_Fil...FO=Externe_Info EDIT: Hittade en BIOS-uppgradering från knappt ett år sedan, har du något nyare BIOS? http://www.helpdeskdata.se/support/faq/til...ate_windows.htm Har du andra datorer anslutna till denna router så att du vet att det inte är fel på den? HAr du kört XP eller något tidigare på MS-7125-burken så att du vet att nätverkskortet fungerar som det ska? Tack, testar och grejar lite så återkommer jag! Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt! BBB's bredbands modem En router från Teleste (www.teleste.se) Har själv haft strul med BBB senaste tiden, de har installerat någon "skum" programvara som kollar alla D-Slam burkar i Telestationen och med vilken hastighet synkning ska ske. Min synkning var helt släppt till 24 Mbits... eftersom jag har 2 kilometer till stationen ska synkningen ske med ca 15 Mbits annars får man totalt instabil lina. Sedan om du kör senaste firmwaret till din router ? Ring upp BBBs support för de ser precis hur din uppkoppling beter sig plus att de kan köra en linjekoll. Ringde dom idag, men dom har ju den sämsta tele supporten, var ju inget svar på drygt 1h. VÄRDELÖST! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Ringde dom idag, men dom har ju den sämsta tele supporten, var ju inget svar på drygt 1h. VÄRDELÖST! Skumt, men min lina var mycket hoppig mellan 18.00-20.00, det blev några retstarts. De handfull gånger jag ringt BBB och knappat mig fram till tekniska supporten har jag max väntat 5 minuter. Senast igår. Alltid mycket proffsigt bemött när man beskriver sitt problem. De ser exakt i sina loggar hur en lina beter sig samt vad som är uppkopplat. Sen var det då också det här med senaste firmware i routern ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts