Gå till innehåll

Linan dör!


HiTek

Recommended Posts

*Detta är inte det problem som varit ett brännande ämne på forumet tidigare!*

Tja!

Jag har problem med linan i Vista, det är så att den vill dö efter 1-3 minuter för att sedan dra igång igen helt utan andledning.

Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt!

Vissa dagar kan det gå helt fel fritt, andra verkar problemet uppstå igen.

Fattar absolut nada!

Tacksam för svar!

HiTek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operating System: Windows Vista Ultimate (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.070627-1500)

Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)

System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS

System Model: MS-7125

BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz

Memory: 1534MB RAM

Network: NVIDIA nForce Network Controller

Windows Vista x86

BBB's bredbands modem

En router från Teleste (www.teleste.se)

Tack för ditt svar igen Stenis!

MVH

HiTek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, bra! Jag vill att du också tar reda på exakt nätverkskort enligt följande: Starta Enhetshanterare och ta Egenskaper på nätverkskortet. Gå till fliken Information och välj Maskinvaru-ID och kopiera allt som står där (/genom att trycka Ctrl + A) och posta här.

För mitt kort ser det ut såhär:

PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043&REV_A2

PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043

PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_068000

PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_0680

Kör också detta för att få reda på serienumret på burken, Fujitsu-Siemens webbsidor är dom sämsta jag sett och ta mig tusan omöjliga att hitta det man säker på!

http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_Fil...FO=Externe_Info

EDIT: Hittade en BIOS-uppgradering från knappt ett år sedan, har du något nyare BIOS? http://www.helpdeskdata.se/support/faq/til...ate_windows.htm

Har du andra datorer anslutna till denna router så att du vet att det inte är fel på den? HAr du kört XP eller något tidigare på MS-7125-burken så att du vet att nätverkskortet fungerar som det ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt!

BBB's bredbands modem

En router från Teleste (www.teleste.se)

Har själv haft strul med BBB senaste tiden, de har installerat någon "skum" programvara som kollar

alla D-Slam burkar i Telestationen och med vilken hastighet synkning ska ske.

Min synkning var helt släppt till 24 Mbits... eftersom jag har 2 kilometer till stationen ska synkningen ske

med ca 15 Mbits annars får man totalt instabil lina.

Sedan om du kör senaste firmwaret till din router ?

Ring upp BBBs support för de ser precis hur din uppkoppling beter sig plus att de kan köra en linjekoll.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, bra! Jag vill att du också tar reda på exakt nätverkskort enligt följande: Starta Enhetshanterare och ta Egenskaper på nätverkskortet. Gå till fliken Information och välj Maskinvaru-ID och kopiera allt som står där (/genom att trycka Ctrl + A) och posta här.

För mitt kort ser det ut såhär:

PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043&REV_A2

PCIVEN_10DE&DEV_0373&SUBSYS_CB841043

PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_068000

PCIVEN_10DE&DEV_0373&CC_0680

Kör också detta för att få reda på serienumret på burken, Fujitsu-Siemens webbsidor är dom sämsta jag sett och ta mig tusan omöjliga att hitta det man säker på!

http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_Fil...FO=Externe_Info

EDIT: Hittade en BIOS-uppgradering från knappt ett år sedan, har du något nyare BIOS? http://www.helpdeskdata.se/support/faq/til...ate_windows.htm

Har du andra datorer anslutna till denna router så att du vet att det inte är fel på den? HAr du kört XP eller något tidigare på MS-7125-burken så att du vet att nätverkskortet fungerar som det ska?

Tack, testar och grejar lite så återkommer jag!

Har testat att installera om och uppdatera nätverkskortet, starta om modem, installerat alla dessa patchar och uppdateringar. Har gjort precis allt!

BBB's bredbands modem

En router från Teleste (www.teleste.se)

Har själv haft strul med BBB senaste tiden, de har installerat någon "skum" programvara som kollar

alla D-Slam burkar i Telestationen och med vilken hastighet synkning ska ske.

Min synkning var helt släppt till 24 Mbits... eftersom jag har 2 kilometer till stationen ska synkningen ske

med ca 15 Mbits annars får man totalt instabil lina.

Sedan om du kör senaste firmwaret till din router ?

Ring upp BBBs support för de ser precis hur din uppkoppling beter sig plus att de kan köra en linjekoll.

;)

Ringde dom idag, men dom har ju den sämsta tele supporten, var ju inget svar på drygt 1h. VÄRDELÖST!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde dom idag, men dom har ju den sämsta tele supporten, var ju inget svar på drygt 1h. VÄRDELÖST!

Skumt, men min lina var mycket hoppig mellan 18.00-20.00, det blev några retstarts.

De handfull gånger jag ringt BBB och knappat mig fram till tekniska supporten har jag max väntat 5 minuter.

Senast igår.

Alltid mycket proffsigt bemött när man beskriver sitt problem.

De ser exakt i sina loggar hur en lina beter sig samt vad som är uppkopplat.

Sen var det då också det här med senaste firmware i routern  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...