tobako85 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Hej. Vill kolla min hårddisk i min bärbara Acer. Det sitter en Toshiba disk i den har jag kommit fram till, men hittar inget program för att kontrollera eventuella fel på hårddisken, då den beteer sej underligt ibland... Någon som vet om något bra program, något som kanske funkar till alla hårddiskar (märke) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Högerklicka på hd:n i den här datorn < egenskaper < Fliken verktyg. Så har du felkontrollen där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobako85 Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 Joo men mer kolla hur statusen för disken är.. hör kört diskkontroll (scandisk) men det är så att disken tänker väldans mycket, mer än den skall.. själva datorn är ej seeg i sej, men när man är på nätet o så, så tänker den fruktansvärt.. den stackars lampan blinkar hela tiden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Det är nog växlingsfilen. Ju mindre minne, ju mer jobbar disken. Så det är inget fel, ska va så. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts