Tapkid Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Den här frågan verkar inte vara någon som kan något om.. Jag hittade ett inlägg med en kille som hade samma problem, fast i XP.. Plus att jag postat det på ett par andra ställen, utan ett enda svar.. Men jag provar här i alla fall.. Problemet är att mina lösenord inte sparas i mitt mailprogram.. Jag använder Office XP, men versionen av Outlook som installeras med XP verkar vara Outlook 2002.. Kanske inte kommit nån version efter det, vem vet.. Det är orginaldiskar, så på det sättet stämmer det i alla fall.. Anyway, varje gång jag kollar mailen måste jag skriva in lösenorden för båda mina två mailkonton.. Oavsett hur många gånger jag kryssar i att lösenordet ska sparas, både i rutan som kommer upp och i inställningarna för mailkontot.. Det verkar inte som att programmet registrerar det överhuvudtaget. Kör Vista Home Premium och alla drivrutiner för Vista och Office XP är installerade, i alla fall enligt windows update.. Kanske finns någon gömd hotfix??? Någon med en teori? Kanske haft samma problem??? Mvh. /Tap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Du skriver att du kör Windows Update, styr in på http://www.update.microsoft.com/microsoftu...stadefault.aspx för att köra med Microsoft Update och därmed få in uppdateringar även för Office och installera alla uppdateringar och se sedan om det problemet lösts! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Problemet är att mina lösenord inte sparas i mitt mailprogram.. Jag använder Office XP, men versionen av Outlook som installeras med XP verkar vara Outlook 2002.. Kanske inte kommit nån version efter det, vem vet.. Det är orginaldiskar, så på det sättet stämmer det i alla fall.. Enligt följande sida, så sparar inte Outlook 2002 lösenord i en Vista-installation. http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapkid Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 Där ser, man då var det problemet lokaliserat.. Det jag då undrar är varför Outlook 2002 ligger med på en Office XP skiva.. Det känns lite underligt.. Nåja, får kika på det.. Tack för svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Office XP är samma sak som Office 2002 Microsoft ville väl ha ett roligare namn än att bara ha årtal med i namnet hela tiden och då blev det "Office XP", kanske lite också för att knyta an till Windows XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts