Gå till innehåll

Outlook sparar inte lösenord..


Tapkid

Recommended Posts

Den här frågan verkar inte vara någon som kan något om.. Jag hittade ett inlägg med en kille som hade samma problem, fast i XP.. Plus att jag postat det på ett par andra ställen, utan ett enda svar.. Men jag provar här i alla fall.. :)

Problemet är att mina lösenord inte sparas i mitt mailprogram.. Jag använder Office XP, men versionen av Outlook som installeras med XP verkar vara Outlook 2002.. Kanske inte kommit nån version efter det, vem vet.. Det är orginaldiskar, så på det sättet stämmer det i alla fall..

Anyway, varje gång jag kollar mailen måste jag skriva in lösenorden för båda mina två mailkonton.. Oavsett hur många gånger jag kryssar i att lösenordet ska sparas, både i rutan som kommer upp och i inställningarna för mailkontot.. Det verkar inte som att programmet registrerar det överhuvudtaget.

Kör Vista Home Premium och alla drivrutiner för Vista och Office XP är installerade, i alla fall enligt windows update.. Kanske finns någon gömd hotfix???

Någon med en teori? Kanske haft samma problem???

Mvh.

/Tap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att mina lösenord inte sparas i mitt mailprogram.. Jag använder Office XP, men versionen av Outlook som installeras med XP verkar vara Outlook 2002.. Kanske inte kommit nån version efter det, vem vet.. Det är orginaldiskar, så på det sättet stämmer det i alla fall..

Enligt följande sida, så sparar inte Outlook 2002 lösenord i en Vista-installation.

http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...