hez Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 har försökt installera svenskt språkpaket på englesk windows vista ultimate, senaste gången jag installerade fungerade det utan problem, men nu efter jag installerat om datorn så går det inte, får fel meddelande error code 2 (WindowsUpdate_00000002 WindowsUpdate_dt000) provade att installera norska och det funkade men förstår inte varför svenska inte fungerar, nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarek Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Hmmmmm, vad skumt! Har precis också installerat om Vista ultimate och kan inte heller installera det svenska språkpaketet? Även jag får error code 2 när installationen kommit drygt halvvägs, har försökt flera gånger nu. Någon som vet var installationsfilen lägger sig så man kanske kan ta bort den och ladda ner den på nytt genom windows update? /Sarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Hmmmmm, vad skumt! Har precis också installerat om Vista ultimate och kan inte heller installera det svenska språkpaketet? Även jag får error code 2 när installationen kommit drygt halvvägs, har försökt flera gånger nu. Någon som vet var installationsfilen lägger sig så man kanske kan ta bort den och ladda ner den på nytt genom windows update?/Sarek den lägger sig i C:WindowsSoftwareDistributionDownload men jag har redan provat flera gånger att ta bort allt där och ladda på nytt men fortfarande samma problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Testa att installera det svenska språkpaketet från direktlänken http://www.download.windowsupdate.com/msdo...14e11daa3b5.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Testa att installera det svenska språkpaketet från direktlänken http://www.download.windowsupdate.com/msdo...14e11daa3b5.exe har laddat ner och provat men samma problem, den slutar efter halva installationen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Testat att köra det i felsäkert läge? Vilken partition har ni Vista på (den partition ni ser inifrån Vista)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 kör 2 sepparata diskar men en partition på varje, vista ligger på C: men det konstiga är att det fungerade när jag testade norskt språkpaket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Japp, det är skumt! Har du kollat om det sparas någon loggfil från installationen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 har inte hittat nån loggfil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilgrim Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 JAg har råkat ut för samma sak tidigare i båda fall då jag fösökte lägga in engelsk språkpaket på svensk version av vista och tvärtom. Ingen fungerade. Jag trodde dock att det var min dator som var boven... Hmmmmmmmmmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Testa att installera det igen via Windows Update och bifoga sedan C:WindowsWindowsUpate.log till ditt svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 installerade om windows igen istället och nu fungerade det med svensk, vet inte varför det inte fungerade förut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Jag fick fel när jag installerade språkpaketet tillsammans med andra vista uppdateringar. Installerade om Vista igen och lät alla vanliga uppdateringar gå klart innan jag körde på språkpaketet och då funkade allt som det skulle. /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Jag fick fel när jag installerade språkpaketet tillsammans med andra vista uppdateringar. Installerade om Vista igen och lät alla vanliga uppdateringar gå klart innan jag körde på språkpaketet och då funkade allt som det skulle./C ja det var så jag också gjorde när det inte fungerade, men sen verkar det "brännas in" att den får för sig att problemet måste ligga kvar, installerade om och installerade först språkpaket och sen uppdateringar, antar att man måste göra så för att inte få detta problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilgrim Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Det är första gången som jag - med hjälp av svennis´s länk har lyckats installera ett språkpaket. Kan man ladda ner flera språk på detta sättet föutom den svenska ovan, typ tysk, engelsk etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Inga problem. http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...3&Itemid=89 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilgrim Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Tackar Stort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts