Gå till innehåll

Mängder av "BAD-TRAFFIC bad frag bits" genom Vista burken


waxinator

Recommended Posts

::) Stenis ?

Jag har nu givit upp min skepsis för Vista x64 och införskaffat en permanent Vista Ultimate x64 OEM...

Installationen gick oförskämt smärtfritt trots en massa udda utrustnings enheter...  8)

Min numera Vista är genomgångsdator med flertal nätportar.

Via en trådlös routeranslutning här, ansluts två PC med "Kerio Personal Firewall" installerade.

Detta har funkat perfekt med "Windows XP pro SP2 x86".

Nu med Vista så spärrades all trafik i de två PC på grund av deras Kerios "Low priority intrusions"

inställning, som spärrade "BAD-TRAFFIC bad frag bits"...  Jag släpper nu in/igenom dessa "bad bits"

men det känns inte helt okay...

Jag har sökt och lagt in alla uppdateringar som finns för x64 sedan 26-Feb-2007.

Min fundering och fråga är, skall det vara så här i Vista eller är det en känd bug som skall åtgärdas ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen större fara och jag skulle tippa på att detta beror på ändringar i nätverksstacken på Vista. Testa att stänga av autotuning genom att köa detta från cmd

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Uppgradera även nätverksdrivrutinerna och routern! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disabled Autotuning level (och omboot) gav samma resultat så jag har satt tillbaka till Normal.

Uppdaterade routern för två veckor sedan och Vista idag...

Jag kan leva med avstängd skyddsnivå då de ju trots allt är på Private nätverket.

Ville bara ha din reaktion på om det är ett "problem" eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...