jajke Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Hejsan! Min dator kraschade för några dagar sen. Alla filer är kvar men windowsinstallationen har blivit korrupt. Och detta har medfört att jag inte kommer åt mina mejl och framförallt mina kontakter som jag hade sparat i outlook. Någon som kan hjälpa mig med detta? Det borde väl ligga i ngn av filerna, och bara att kopiera? Någon som har lite bättre koll än jag? =) Tack på förhand! /Jakob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Japp, alla kontakter finns i Outlook.pst som finns i C:Documents and settings<username>Local serttingsApplication dataMicrosoftOutlook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 När jag trycker på Documents and settings mappen kommer det upp: "G: är inte formaterad, vill du formatera den nu?" Alla andra filer går att komma åt på den disken förutom just den mappen :S Går det att lösa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Det låter verkligen inget vidare, har du konstaterat fel på hårddisken? Om du kör chkdsk på enheten vad säger den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajke Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 var hittar jag chkdsk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Du kan köra det från Start > Kör genom att skriva "chkdsk g: /f". Det är samma verktyg som körs om du högerklickar G: och väljer Systemverktyg och sedan att skanna hårddisken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts