Gå till innehåll

Zyxel 660-H D1 Tripple Play & Zyxel 802.11g P-320W


Recommended Posts

Jag har förstått att routern har en inbyggt brandvägg? Grejen är att jag har 24MBIT bredband från Telia men det ger bara 11,9MBIT. I Windows XP Home så fick jag ut 16,5MBIT. Har även brandväggen i Vista Ultimate aktiverad. Det går även segt när man scrollar ner på sidor samt skriver. Jag vet att denna seghet hänger ihop med att Internet inte fungerar fullt ut. Vad kan felet ligga? Har testat att starta upp datorn utan modemet och routern inkopplad samt att koppla in modemet först å därefter koppla in routern.

Har förstått att digitaltvn kan kopplas samman med modemet. Finns det nån spärr inbyggd för att ge bredband åt digitaltvn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att routern har inbygd brandvägg, eftersom vi inte har någon möjlighet att anpassa denna via HTML-sida.  Det är väl därför de skickar med "Telia Säker Surf".

Min bror har det trådlösa modemet. Han var tvungen att ringa Telia för att få WiFi krypterad...

På Telias sidor står det att de som hyr 24 mbit bredband kommer att,

i samband med DigitalTV abonnemang, strypas ned till 14 mbit för att inte störa TV signalen.

DigitalTV reserverar 5 mbit och kvar får man 8 mbit bredband om man samtidigt har TV-dekodern igång.

Alltså, de som samtidigt skall ha DigitalTV bör endast hyra 8 mbit bredband eftersom detta är vad de kan få

(TV'ns 5 mbit läggs ovanpå detta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...