Gå till innehåll

Starthanteraren


grinders

Recommended Posts

Hej!

Jag har uppgraderats igår till Vista !Nöjd som fan ! Men jag hade windows XP installerat på min dator och jag kört "Expressuppgraderingen från HP " som jag fick från Moduslink.

Näsr jag startar datorn Finns det 3 val att välja på "Tidigare version av Windows,Windows Vista och Nånting med Recovery att göra " Vista startas alltså inte automatisk ,utan man måste vänta 30 sekunder innan den menyn försvinner.Finns det någon möjlighaet att göra nånting åt saken ,slippa vänta liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte exakt hur du gjorde uppgraderingen till Vista, men i allmänhet så rekommenderas du inte att installera Vista rakt över XP utan göra en normal uppgradering eller ren installation.

Däremot, om allt gjorts på rätt sätt, och det enda problemet är att du har några extra poster i listan med operativsystem som visas i 30 sekunder när datorn startas, och du vill bli av med dessa poster, så kan du starta verktyget Systemkonfiguration i mappen Administrationsverktyg och redigera listan. Du kan även ändra standardoperativsystem och ange hur länge listan med OS ska visas. Se bifogad skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då det finns saker att göra...

<Start> - <Kontrollpanelen> - <System> - "Avancerade systeminställningar (t.v.)" - <Avancerat> - "Start och återställning" - "Inställningar".  Här ställer du in normalstart operativ och tid (eller ingen tid)

Vill du sedan gå djupare så finns <Start> - <Alla Program> - <Tillbehör> "Kommandotolken" (högerklick kör som administratör)

C:xxxxx> BCDEDIT  ( få hjälp med /? )

Tidigare förklarat med bilder:  http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g47217#msg47217

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...