repzej Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 För 5 dagar sedan installerade jag nya drivisar till mitt Geforce 7500LE , när det var avklarat så går jag in i cs och upptäcker en skillnad med bilden, det känns som jag sitter med 60hz och 50fps, sen är bilden jävligt suddig/kass också. jag har prövat med driver cleaner, återställt gamla drivisarna som jag hade innan, nya bildskärms rutiner osv. systemåterställningen fungerar inte "okänt fel gjorde satt inställningar inte återställdes" testat allt utom att formatera, och vill inte göra det, satt undrar om någon där ute har någon aning om hur jag kan lösa detta? som sagt jag har testat alla möjliga drivisar,kollat nvidia control panel osvosvosv. någon inställning med datorn som måste ändrats lr ngt. går inte lira cs med denna grafik, har opengl ofc. hjälp de som kan PLEASE. måste få det att bli som vanligt igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repzej Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 verkligen ingen där ute som har en aning om hur man löser det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Tydligen inte... Antingen gå till grafikkortets flik för drivrutin och välj att "använda föregående version" (flik) eller prova att helt avinstallera Geforce grafikkortsdrivrutinen och starta om i VGA mode. Installera sedan om Geforce och kolla alla inställningar i Avancerat. En LCD/TFT skärm MÅSTE vara inställd på 50(60)MHz och med standard upplösning för skärmen i fråga. (Har du möjligen SLI kopplade grafikkort så finns andra problem...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repzej Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 vad menar du med VGA mode? och hur gör jag det? har en syncmaster 997mb från samsung, CRT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 VGA mode blir det automatiskt om du inte har (Geforce) grafikkorts drivrutinen installerad längre. Man kan även i uppstarten (F8) bland start alternativen välja VGA mode om man har problem med grafikkorts inställningar eller grafikkorts drivrutinen. Det märks bäst att man kör i VGA mode när man flyttar ett fönster så rycker fönstret fram... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repzej Posted September 14, 2007 Author Share Posted September 14, 2007 sen när datorn är startad i VGA mode då? vad gör jag då? tankar gamla drivisar från nvidia.com som jag hade tidigare? eller ska jag låta windows göra en sökning och automatiskt installera drivisar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repzej Posted September 14, 2007 Author Share Posted September 14, 2007 edit när jag tryckt f8 och är inne bland inställningarna så kmr det bara upp om jag villl starta datorn i felsäkert läge, men olika altenativ. säg inte att VGA = felsäkert läge? så hittar alltså inge VGA mode i f8 grejjen....^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Du gör som du gjorde då grafiken fungerade. Antingen du fick dem från Microsoft Update eller om du laddade från Geforce. Det är kanske inte så intressant att installera samma drivrutin version som den du fick problem med. Jag antar att du har Vista x86 32-bitars !? Senaste version är: 162.22 WHQL http://uk.download.nvidia.com/Windows/162....tional_whql.exe En BETA-version finns: 163.67 http://uk.download.nvidia.com/Windows/163....tional_beta.exe så hittar alltså inge VGA mode i f8 grejjen.... F8 i Vista ger valet "Enable low-resolution video (640x480)" och det motsvara XP's VGA -mode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repzej Posted September 15, 2007 Author Share Posted September 15, 2007 det var en av de där drivrutinerna som orsakade problemet. testat att köra driver sweeper, (avinstallerat alla drivrutiner) och sedan starta i 640x480 , sen installerat drivisar jag hade tidigare innan problemet uppstod, men jag har fortfarande samma skit problem, blir galen, gått 1vecka nu måste få det att bli som vanligt igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 måste få det att bli som vanligt igen! Ja ja... vi har alla våra laster och abstinensbesvär om vi inte får döda på länge... 8) Hur fungerar andra spel bortsett från CS ? Fungerar Windows utan störningar ? Om andra spel och Windows fungerar bra så innebär det att drivrutinen fungerar. Finns där inte inställningar i CS (Valve) för grafiken och skärmupplösning m.m. ? Are you one of many who owns a new or relatively new computer but are having problems with your FPS in CS 1.6? Där är tydligen förändringar i CS version 1.6 som har med FPS (bilder/sekund)... http://www.fragbite.com/?articleID=103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts