Gå till innehåll

dator problem efter nya drivisar - VISTA


repzej

Recommended Posts

För 5 dagar sedan installerade jag nya drivisar till mitt Geforce 7500LE , när det var avklarat så går jag in i cs och upptäcker en skillnad med bilden, det känns som jag sitter med 60hz och 50fps, sen är bilden jävligt suddig/kass också. jag har prövat med driver cleaner, återställt gamla drivisarna som jag hade innan, nya bildskärms rutiner osv.

systemåterställningen fungerar inte "okänt fel gjorde satt inställningar inte återställdes" testat allt utom att formatera, och vill inte göra det, satt undrar om någon där ute har någon aning om hur jag kan lösa detta? som sagt jag har testat alla möjliga drivisar,kollat nvidia control panel osvosvosv. någon inställning med datorn som måste ändrats lr ngt. går inte lira cs med denna grafik, har opengl ofc.

hjälp de som kan PLEASE. måste få det att bli som vanligt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte...

Antingen gå till grafikkortets flik för drivrutin och välj att "använda föregående version" (flik)

eller prova att helt avinstallera Geforce grafikkortsdrivrutinen och starta om i VGA mode.

Installera sedan om Geforce och kolla alla inställningar i Avancerat.

En LCD/TFT skärm MÅSTE vara inställd på 50(60)MHz och med standard upplösning för skärmen i fråga.

(Har du möjligen SLI kopplade grafikkort så finns andra problem...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA mode blir det automatiskt om du inte har (Geforce) grafikkorts drivrutinen installerad längre.

Man kan även i uppstarten (F8) bland start alternativen välja VGA mode om man har problem

med grafikkorts inställningar eller grafikkorts drivrutinen.

Det märks bäst att man kör i VGA mode när man flyttar ett fönster så rycker fönstret fram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör som du gjorde då grafiken fungerade.

Antingen du fick dem från Microsoft Update eller om du laddade från Geforce.

Det är kanske inte så intressant att installera samma drivrutin version som den du fick problem med.

Jag antar att du har Vista x86 32-bitars !?

Senaste version är: 162.22  WHQL

http://uk.download.nvidia.com/Windows/162....tional_whql.exe

En BETA-version finns: 163.67

http://uk.download.nvidia.com/Windows/163....tional_beta.exe

så hittar alltså inge VGA mode i f8 grejjen....

F8 i Vista ger valet "Enable low-resolution video (640x480)" och det motsvara XP's VGA -mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var en av de där drivrutinerna som orsakade problemet. testat att köra driver sweeper, (avinstallerat alla drivrutiner) och sedan starta i 640x480 , sen installerat drivisar jag hade tidigare innan problemet uppstod,  men jag har fortfarande samma skit problem, blir galen, gått 1vecka nu måste få det att bli som vanligt igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste få det att bli som vanligt igen!

Ja ja... vi har alla våra laster och abstinensbesvär om vi inte får döda på länge...  8)

Hur fungerar andra spel bortsett från CS ? Fungerar Windows utan störningar ?

Om andra spel och Windows fungerar bra så innebär det att drivrutinen fungerar.

Finns där inte inställningar i CS (Valve) för grafiken och skärmupplösning m.m. ?

Are you one of many who owns a new or relatively new computer but are having problems with your FPS in CS 1.6?

Där är tydligen förändringar i CS version 1.6 som har med FPS (bilder/sekund)...

http://www.fragbite.com/?articleID=103

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...