Gå till innehåll

Muspekaren "hackar" fram


KimIO-SWE

Recommended Posts

Hej på skrivbordet så hackar min. Musmarkör jag har inte på nån musmarkör spår den hackar när jag. Har mkt program uppe men när jag stänger ner program så hackar. Det inte lika mkt är det nån annan som har liknade. Problem att det hackar på skrivbordet det är ganska irriterande men det. Blir inte så i spelen har testa. Allt men funkar inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Men det har jag också testa inne på bios där finns det inte mkt att göra allt  är spärrat där inne på bios plus har jag testa min mus på en annan dator plus att jag har testa en annan mus till min dator och det blir ingen skillnad och jag har testa nya drivrutiner till grafikkortet och gammla drivrutiner och det blir ingen skillnad och jag har installera till moderkortet drivrutiner och till processorn också men hjälper inte det heller  >:(  ???  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaa... här snackar vi med en "Gamer"  ;)

Som har en proffsig, USB-sladdad, högupplöst 400<1600dpi justerbar, lasermus... med för bra upplösning för dagligt Windows bruk.

Talar vi om pixelhopp ? enligt diskusionerna i denna länken:

http://www.sweclockers.com/forum/printthre...threadid=711658

Skrivet av [Z] den 2007-09-11 20:01:

Om man kör low sense så behöver det inte hjälpa med högre dpi ett dugg.

Annars kan högre dpi innebära att man kan göra mindre musrörelser med maximal musprecision.

Exempel: Man kör en mus med låg dpi i kombination med en skärm med hög upplösning.

Detta kan innebära att muspekaren hoppar över flera pixlar i varje steg om man samtidigt dragit upp känsligheten så att man inte skall behöva flytta musen långt på musmattan för att dra pekaren över skärmen.

Man kan testa att ställa pekarhastigheten i windows till mitten på skalan och stänga av accelerationen (aka "förbättra pekarens precision). Om man med dom inställningarna tycker att man behöver dra musen för långt på musmattan för att få önskat resultat på skärmen hjälper högre dpi. Kör man med accelerationen på kommer muspekaren ine att hoppa över pixlar även om man drar upp pekarhastigheten mer än till mitten, men man förlorar känsla eftersom muspekaren rör sig mer oförutsägbart (hastigheten).

...och...

So my question is, does the mx518 jump like mad if you lift the mouse (a tad) while moving it?

...

It does jump a very tiny amount if you lift it totally off of the surface and place it back down again, I would'nt say it jumps enough to cause a problem though.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay,

...det är hög tid att skriva in i din profil vilken utrustning du har...

(Speciellt: Windows, processor, minne, grafikkort och bildskärm)

Är det muspekaren enbart som hackar fram eller är det samma sak för fönster som dras över skärmen ?

Eftersom du nämner 85Hz, har du alltså 'numera gammaldags' CRT skärm. Fungerar det annorlunda på andra frekvenser (60,70,72,100Hz) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en siemens scaleo h AMD 3700+ 2,21 ghz ram 1024 mus logitech mx518 grafikkort nvidia geforce leadtek winfast PX6600 256mb med kylfläns och min skärm är ingen gammal skärm det är faktiskt lite nyare skärm jag har testa med andra skärmar det blir samma sak där också att muspekaren hackar plus att fönstrerna hackar om jag drar dom mot ett annat fönster då hänger den inte med alltså det blir som vita spår efter sen är det inget annat som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min skärm är ingen gammal skärm det är faktiskt lite nya skärm

:D jag mena inget illa med 'gammal' hehe. Jag syftade bara på tekniken CRT.  'Nya' skärmar som TFT/LCD skall endast köras på 60Hz.

Enligt MSN, fungerar 60Hz felfritt men det är otrevligt för ögonen.

Skärmen är en CRT MONITOR HYUNDAI Q910 17" 1024x768 / 85Hz

En äldre drivrutin fungerar bättre,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...