Gå till innehåll

Mp3 suger musten ur WMP11


Thingleaf

Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

Det där verkar konstigt, fungerar jättefint för mig. Kan det vara så att någon annan process mumsar cpu och sånt?? Har du andra program igång?? Hur beter sig antivirus? Kanske så att antivirus bestämmer sig för att scanna filen innan den öppnas och därmed får wmp vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt att det är nån process som ligger och tutar. Det brukar vara ca 80 processer i bakgrunden när datorn är igång.

Men jag tror inte att det är nån som tar exceptionellt mycket cpukraft, ska dock kolla lite noggrannare idag.

Överhuvudtaget så verkar Wmp11 ganska skumt. Ytterligare konstigheter är att strax innan den byter spår så hackar uppspelningen 4 kanske 5 gånger i jämn takt. Sen går det ett par sekunder innan spåret helt tar slut och den byter spår utan problem eller lagg.

Kan det vara nån slags bufferfunktion i Wmp11 som ligger och spökar?

Ska testa att avaktivera virusprogrammet och se om det blir nån skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt att det är nån process som ligger och tutar. Det brukar vara ca 80 processer i bakgrunden när datorn är igång.

Men jag tror inte att det är nån som tar exceptionellt mycket cpukraft, ska dock kolla lite noggrannare idag.

Process Explorer där kan man se hur mycket cpukraften på varje enskilt program som är gång.

http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssExplorer.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Kontrollera att du har Hardware Acceleration igång på ditt ljudkort. Jag hade lite bekymmer med hackande musik när jag av misstag hade stängt av accelerationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är fortfarande problem med mitt wmp11...

Det tar minst 10 sekunder att ladda en vanlig mp3fil men upp till 14 sekunder är inte ovanligt.

Det går fortare mellan låtar när wmp får sköta det själv. Men strax innan den byter låt så hackar den pågående låten cirka 4 gånger.

det är ingen process som verkar skum eller som tar en massa cpu. samtidigt tycker jag att det skulle va rikigt konstigt, jag menar Quadprocessor! Vad har jag betalat för i så fall? >:(

Nä, det ända jag kan tänka mig är att det är fel på wmp på nåt sätt. Testat både Songbird och Media player Classic och de tutar på som om de aldrig gjort nåt annat.

Jag funderar på att testa att ladda ner wmp från microsoft så får vi se. Den version jag kör är den som kom med datorn. Samtidigt säger står det att den är "up to date". Men det kan vara värt ett försök.

Återkommer...

ps. Jag skulle ju kunna köra nåt annat program, det finns ju hur många som helst... Men jag gillar faktiskt Wmp! Så innan jag laddar ner itunes vill jag allt testa allt. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande problem med mitt wmp11...

Det tar minst 10 sekunder att ladda en vanlig mp3fil men upp till 14 sekunder är inte ovanligt.

Det går fortare mellan låtar när wmp får sköta det själv. Men strax innan den byter låt så hackar den pågående låten cirka 4 gånger.

det är ingen process som verkar skum eller som tar en massa cpu. samtidigt tycker jag att det skulle va rikigt konstigt, jag menar Quadprocessor! Vad har jag betalat för i så fall? >:(

Nä, det ända jag kan tänka mig är att det är fel på wmp på nåt sätt. Testat både Songbird och Media player Classic och de tutar på som om de aldrig gjort nåt annat.

Jag funderar på att testa att ladda ner wmp från microsoft så får vi se. Den version jag kör är den som kom med datorn. Samtidigt säger står det att den är "up to date". Men det kan vara värt ett försök.

Återkommer...

ps. Jag skulle ju kunna köra nåt annat program, det finns ju hur många som helst... Men jag gillar faktiskt Wmp! Så innan jag laddar ner itunes vill jag allt testa allt. ds.

Tyvärr verkar det som att jag ska ladda ner iTunes ändå... Wmp11 finns bara att ladda ner till Xp tydligen! Bra >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...