Gå till innehåll

Enorma problem Vista


jg99

Recommended Posts

Hej alla.

Jag har enorma problem med min vista-maskin. Den får blue-screen titt som tätt, den tappar kontakten med routern titt som tätt. Jag kör remote mha www.logmein.com och detta fungerar två dagar av fem i veckan, sedan lägger den av.

Vista-installationen gjordes på en ren partition för två månader sedan, har inte jättemycket installerat, men ändå lägger datorn av. Jag har ett löst usb-nätverkskort/mottagare dlink dwl-132, 108 mbs. När jag installerade vista kunde installationen ej känna av det inbyggda trådlösa nätverks-mottagaren.

Någon som har en bra ide hur jag löser problemen. Jag får väldigt många dropouts hela tiden, kan bero på att adsl-modemet ej är kopplat på första kontakten i hsb-lägenheten. Någon har dragit ett extra-jack innan jag flyttade in och nu är det detta som är huvud-jacket.

All windows update är körd. Jag läste något om microsoft update catalog som stenis skrev, men det är rätt tidsödande att gå igenom komponenterna.

Någon som har en bra ide hur lösa hängningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vista joxet" går jag inte in på däremot hur du flyttar ett jack....

-  Det måste då vara 4-trådskabel !!  Enkelt att kolla i jacket om du har 4 tråd och 2 lediga "tåtar".

Så här gör man:

http://tekniken.se/dsl/doc/tele24se.html

Hur jacken ser ut:

http://tekniken.se/dsl/doc/tele22se.html

Man "bypassar" då 1:a jacket så att 2:a jacket blir först.  Sedan använder man de lediga trådarna för att

koppla in det gamla 1:a jacket...  ;)  (om du är med på noterna)

EDIT

En liten varning.... gamla telefontrådar går lätt av så det behövs lite tålamod och försiktighet när man

pular med jacken....  man blir förbannad då trådarna går av...   8)

Plus att kortslut INTE kablarna.... AXE växlarna slår ifrån en anslutning i x minuter om det blir kortslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant det där att koppla om jacket.

I mitt fall kommer signalen till huset från telestationen och borde gå in på nederdelen av dosan och på ovansidan borde kablarna gå ut till köket, ska se om jag kan byta detta ikväll.

Jag har ej sett hur det är kopplat i dosan nu, men är det så enkelt är det värt att prova.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...