Gå till innehåll

Grafik kretsar


Recommended Posts

Hej allihop.    :D    Undrar över det här med grafikkretsar.  ???

Om jag fattat detta rätt,    så kan jag alltså hämta drivrutiner till grafikkrets på både Moderkortets och grafikkortets hemsida.  Kretsen heter nforce 520.

Om jag nu går o hämtar den,,              var någonstans hittar jag den i min dator ???  så att jag kan avistallera den, innan jag installerar den nya.

Har sökt i enhetshanteraren och hittat väldigt många drivrutiner men ej denna.

För jag antar att den drivrutinen inte sitter ihop med Grafikkortets drivrutiner,,eller ??? ???

För på både moderkortets och nvidias hemsida så finns det en drivrutin som heter nforce för 520.

Förvirrad nybörjare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företaget nVidia tillverkar kretsar/chip för flera ändamål.

Moderkort kretsar och Grafikkort kretsar.

var någonstans hittar jag den i min dator Va?  så att jag kan avistallera den

nVidia samlar alla sina drivrutiner i "nVidia Drivers" på "Lägg till/tabort program"

När du klickat för borttag så får du välja vilka delar du vill ta bort. (Display Driver, Ethernet Driver, nForce PCI...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Waxinator,,,,,med den förra drivrutinen i nvidia drivers mappen,,,på läggtill/tabort. 

Då fanns dessa avinstallations alternativ.  Det var bara då,  att jag inte kunde tyda vem av dem som hette nforce, för det fanns inte      något sådant alternativ.

Nu med den nya drivrutinen  163 71 i denna nvidia driver mappen.  I läggtill/tabort    Så finns det inga alternativ alls ???

Det kommer bara upp en avlång ruta som säger att rubb o stubb åker bort,,,vill du fortsätta.

Kliar mig i skägget,,,vad beror då detta på ??? ??? ???

Nybörjare,  med högt blodtryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer bara upp en avlång ruta som säger att rubb o stubb åker bort,,,vill du fortsätta.

Det ser livsfarligt ut... men du kommer ändå att få en ruta att kryssa i vad som skall bort.

Är du ändå osäker så finns ett annat alternativ. Öppna Enhetshanteraren i Kontrollpanelen.

Öppna fliken Bildskärmskort och högerklicka på ditt grafikkort. Välj Avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Waxinator,,,,gjorde ett test fullföljde och avinstallerade från enhetshanteraren och senare från

läggtill/tabort program.    Det var enkelt för jag har spart de nya drivrutinerna.

Jodå i båda fall så dök den avlånga rutan upp som sa att vill  du ta bort allt så klicka på

nästa,,,,och vips så kom nvidias logga upp och avinstallationen satte igång.

Inga alternativ kom upp i båda fallen ??? ???.

Drivrutins filen heter  nvidiawin2k163 71IS    betyder det något????.

Detta är väl konstigt.

Nybörjaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde ett test fullföljde och avinstallerade från enhetshanteraren och senare från läggtill/tabort program

Men Per... Antingen Eller inte Både Och...

Inga alternativ kom upp i båda fallen

Om du först avinstallerar den drivrutinen från Enhetshanteraren OCH SEDAN avinstallerar från Läggtilltabort...

så finns inte alternativen att välja längre... Antagligen har du nu avinstallerat moderkorts drivrutinen också...

Eventuellt får du installera moderkorts drivrutinen nForce 520 igen.

http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_520_...2_12.15_uk.html

Drivrutins filen heter  nvidiawin2k163 71IS    betyder det något?

Detta är bara en plats på hårddisken där drivrutinen packas upp innan den installeras på sina olika platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Waxinator,,,,måste skratta åt hur förvirrande jag skrev, jag jobbar skift o var väldigt trött när jag skrev detta.  Försökte få det så kort som möjligt ;D ;D  ber om ursäkt för det Waxinator.

Vad jag menade det var,  att jag gjorde en avistallation från läggtill/tabort,,,och sedan så installerade jag grafikdrivrutinerna igen.

Och sen gjorde jag en avinstallation från enhetshanteraren och så installerade jag drivisarna igen.

Så gick det till,,,, :D

Och i båda fallen så dök aldrig dessa alternativ där man kan välja upp,,,utan den satte igång och avinstallerade direkt,,,sen så ville den alltså att jag skulle starta om datorn för att fullfölja avinstallationen.

Och som jag nämnde med den förra drivrutinen 162 18 då dök dessa alternativ upp, men inte nu

alltså med den nya.

Fattar inte varför

Nybörjaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...