Gå till innehåll

Ikoner försvunnit vid aktivitetsfält.


LarsGustav

Recommended Posts

Har XP Prof...

Ikonerna har försvunnit vid klockan, F-secure och en till, finns en kvar för säker borttagning av maskinvara. Förut såg man också Telia´s logo komma upp när datorn startades men det gör den inte nu.

F-Secure verkar vara startad dock om man kollar i aktivitetshanteraren, men när det kommer upp en varningsruta för något ser den annorlunda ut än förut, sämre gränssnitt.

Har kollat i egenskaper för aktivitetsfält vid dölj inaktiva ikoner att de alltid ska vara synliga men trots att jag klickar i detta och tar verkställ så dyker de inte upp.

Är det någon bugg som uppstått vid någon uppdatering av Xp eller...

Har kört virusscanning för hela datorn och den upptäcker inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man loggar in "för tidigt" så kan vissa ikoner komma att saknas. Programmen är dock igång i bakgrunden. Jag tror som dig att det är en bugg men jag brukade vänta med att logga in tills datorn var helt klar.

Börja med att logga ut och logga in igen när systemet är uppbootat så får vi se om ikonerna kommer tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man loggar in "för tidigt" så kan vissa ikoner komma att saknas. Programmen är dock igång i bakgrunden. Jag tror som dig att det är en bugg men jag brukade vänta med att logga in tills datorn var helt klar.

Börja med att logga ut och logga in igen när systemet är uppbootat så får vi se om ikonerna kommer tillbaka.

Tack för ditt snabba svar. Tror inte det har med det att göra eftersom jag inte behöver logga in på något sätt utan XP startar direkt och jag är administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# When you restart the computer, the icons in the notification area are missing.

If you log off and log on with the same user account, the icons appear.

EURIKA ! skrek han...

Detta problemet hade min far på sin PC under längre tid. Det var därför jag ville att du LarsGustav skulle prova det.  :D

Tackar bej ! ...så fick man det bekräftat på 'papper'  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...