Feffe16 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Hej Efter installation av en st. Canon skrivare så slutade Internet Explorer att fungera. Jag kör Vista Home Premium. Kan jag ladda ner IE7.0 och om installera eller hur skall jag göra... ??? !? /Feffe16 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 På vilket sätt slutade det att fungera, kraschar det, kan du inte starta det eller vad händer? Vilka drivrutiner och program installerade du i samband med installationen av skrivaren, hämtade du hem senastew drivrutinen/program från Canons hemsida eller installerade du detta från medföljande CD? Vilken skrivarmodell rör det sig om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feffe16 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Hej igen... Det kraschar, innan det har kommit igång(kommer upp en ruta). Canon MP460 Printer. Program från CD skiva. Har inte hämtat något från Canons hemsida; skall jag göra det? /Feffe16 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Gå in på Skrivare i Startmenyn. Högerklicka på en annan skrivare och välj "Använd som standardskrivare" tills installationen av Canon skrivaren är klar och fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feffe16 Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Det spelade ingen roll, IE fungerar inte ändå :- . /Feffe16 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Om du bara installerat Canon skrivare i Vista så är det enda i sammanhanget jag ser (som har med IE7 att göra) är att IE7 försöker mappa in en ofullständigt installerad Standard-skrivare. Att installera om IE7 går inte eftersom den ingår i Vista. 1. Lyckades du ändra Standardskrivare ? 2. Har du startat om PC'n ? 3. Har du fungerande Systemåterställning ? så du kan backa systemet någon dag ? Ge så mycket information som du har så vi slipper gissa vad som händer ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feffe16 Posted October 17, 2007 Author Share Posted October 17, 2007 Mmm... Tack för hjälpen och idéerna. Nu är det löst! ;D /Feffe16 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zita Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Mmm...Tack för hjälpen och idéerna. Nu är det löst! ;D /Feffe16 8) Hur löste du problemet ????? ??? ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts