Gå till innehåll

Drivrutiner sökes


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag söker nya drivrutiner till mitt grafikkort :

ATI Radeon X1250

Undrar också om man kan ändra mängden mb som grafikkortet använder nu använder kortet 128MB men det kan tydligen använda upp till 348MB hur får man det att använda hela mängden?

Men jag vet ej vad jag skall välja, vill inte gärna att det skall bli fel...

Har nu;

Datum: 2007-02-02

Version: 8.342.0.0

Mvh PeterC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går till sidan:  http://ati.amd.com/support/driver.html

och väljer: ditt "operativ (Win XP eller WinVista xxx)" sedan "Integrated/Motherbord" och sist "Radion X1250" och "GO"

Senaste version här är nu 7.10  Oct. 11, 2007

För att välja mängden minne som grafikkortet skall låna av ditt systemminne, så måste du nog gå in i BIOS.

I uppstarten så får du information att gå in i SETUP med hjälp av <del> eller <F1>.

Här inne i BIOS så måste du stega dig fram till den rad där du kan byta minnesmängd för grafiken.

Om du inte hittar så tryck <F10> och lämna utan att spara.

Har du manualen till moderkortet så kan du kanske hitta hur, i slutet av dokumentationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Tack för detta men jag kunde inte klicka på direktlänkarna men jag fick ner dom ändå, Det är så att om jag skall upgradera till Ultimate så ryker grafik & nätverks drivrutinerna så jag måste ha dom innan jag ger mig på en uppgradering igen...

Förresten om jag uppgraderar , försvinner installerade program då???

För att få en clean installation då bör man väl formatera c: eller? rätta mig om jag har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry... jag har nu tagit bort länkarna efter att ha konstaterat att ATI spärrat dem.

Men du hann se vad du behövde ladda och varifrån.

En uppgradering behåller nuvarande installation och adderar nya funktioner ovanpå.

Av denna anledning kan man inte uppgradera från 32-bitars till 64-bitars operativsystem.

Skall du starta från början (clean install) så skall du ta bort gamla c: och skapa ny partition (+formatering).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...