Gå till innehåll

Back up!!!


Salle

Recommended Posts

Hej!

jag körde Vistas eget backup program på en dvd skiva, i början noterade han att det skulle behövas ca 3 såna  dvd skivor,men till slut så blev bara en på ca 4,3 gb.Jag gjorde backupen på C: som i sig har ca 14gb. hur kommer det sig att det bara räckte med en skiva.

Jag fick inga uppmaningar om att mata in en ny skiva,under hela proceduren!

Skall det vara så egentligen att det är bara vissa filer som blir copierade,trots att jag valde att göra backupen på hela C:???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna i backupen komprimeras för att ta upp så lite plats som möjligt och troligen lyckades Vista komprimera dina filer så mycket att det räckte med en DVD. Dessutom är det så att såtillvida du inte körde den kompletta backupen (Complete PC backup) så spars endast användarfilerna och inte programfiler som exe-, dll- och sys-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag är ingen expert på det här. Men även om man gör en complete-pc backup, så backas väll inte allt upp. Tillexempel återställningspunkter, data för hibernate etc backas väll inte upp.

Och det kan vara fyra eller fem gig bara de två punkterna.

Men jag är som sagt inte säker på om det beter sig på detta vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, vissa "onödiga" filer utelämnas. Filen som innehåller hela backupen ska sluta på .VHD och är en fil som du kan montera som en hårddisk i Virtual PC och där komma åt filerna i backupen (annars är detta endast möjligt då du återställer datorn). Säg till om du behöver mer vägledning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen!

Tack för svaren!

Har jag uppfattat er rätt nu?mitt syfte var att jag skulle ta  en back up på hela pc o använda "Complete PC Back up" funktionen i Vista för att försäkra mig att jag har en helhets bild på datorn för återinstallation ifall det skulle hända nån olycka ,så kan jag änvända  den backup-dvd;n för återställning!!!!

Hoppas jag kunde förklara vad jag menade  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...