Gå till innehåll

"laggande Ljud"


MadeByMe

Recommended Posts

Har ett problem med vista, när jag lyssnar ex på musik, så "laggar" ljudet och drar ner tempot, och sen dras tempot upp till normalt tempo, varför blir det så här? har senaste drivisarna till mitt ljudkort

Ganska störande när man lyssnar på musik!

Ibland funkar det ne bra stund och ibland kommer det ofta =/

Tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Simply go to Control Panel > Sound and select the playback tag. Click on the speakers option and then properties. In this menu is a tag called enhancements, and a check box labeled Disable all enhancements. Put a check in this box and your playback problems will be solved."

Testa om det kan funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Simply go to Control Panel > Sound and select the playback tag. Click on the speakers option and then properties. In this menu is a tag called enhancements, and a check box labeled Disable all enhancements. Put a check in this box and your playback problems will be solved."

Testa om det kan funka.

Oj, ska se om jag fattar.

Kontrollpanelen - Ljud, klicka på högtalaren och välj sen egenskaper, i menyn som kallas Förbättringar, kolla boxen "inaktivitera alla förbättringar"" Sätt en en check in i boxen coh dina problem ska vara lösta.

Hmm,, kryssade i allt, kryssat av allt och testat, men det fortsätter att "lagga"  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där är mycket tannagnissel där ute när det gäller drivrutinerna till Sound blaster Audigy.

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kxDriverSettingsWavePin#00000002

Set Turbo to 0 instead of 1.

Jag rekommenderar dig att Googla runt för där finns mängder att läsa och enstaka möjliga lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där är mycket tannagnissel där ute när det gäller drivrutinerna till Sound blaster Audigy.
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kxDriverSettingsWavePin#00000002

Set Turbo to 0 instead of 1.

Jag rekommenderar dig att Googla runt för där finns mängder att läsa och enstaka möjliga lösningar.

Vad ska man skriva då? jag är väldigt dålig på sådant.

Gick in på regeditorn, men kom bara så här här långt "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kx" sen så kom jag inte längre det enda som låg i den "mappen" var "SoundFont"

Försökt gå runt lite själv och leta i regeditorn men hittar inget vad jag vet.

Sökte på " Pin#00000002" i regeditorn men den hittar inget. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipset kom från:

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...23893&sid=1

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=48238

Har du Audigy eller Audigy 2, Audigy 4 ? om det nu har någon betdelse när man letar lösningar.

Den första sidan är det bara tomt, tror inte sidan funkar spc bra! :P

Den andra länken så återställde jag allt, men laggar fortfarande är jag spelar musik :(

Jag har bara Audigy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt mit 2gb ram minne, så nu har jag 3st 1gb ram minnen i den, får fortfarande laggande ljud! plockade ur mitt interna och kör på det inbyggda, och då laggar det bara mindre, inte lika mycket, kan de va moderkortet som är paj? eller vad tror ni? detta är grymt jobbigt problem =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...