MadeByMe Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Har ett problem med vista, när jag lyssnar ex på musik, så "laggar" ljudet och drar ner tempot, och sen dras tempot upp till normalt tempo, varför blir det så här? har senaste drivisarna till mitt ljudkort Ganska störande när man lyssnar på musik! Ibland funkar det ne bra stund och ibland kommer det ofta =/ Tacksam för svar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 "Simply go to Control Panel > Sound and select the playback tag. Click on the speakers option and then properties. In this menu is a tag called enhancements, and a check box labeled Disable all enhancements. Put a check in this box and your playback problems will be solved." Testa om det kan funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 11, 2007 Author Share Posted November 11, 2007 "Simply go to Control Panel > Sound and select the playback tag. Click on the speakers option and then properties. In this menu is a tag called enhancements, and a check box labeled Disable all enhancements. Put a check in this box and your playback problems will be solved."Testa om det kan funka. Oj, ska se om jag fattar. Kontrollpanelen - Ljud, klicka på högtalaren och välj sen egenskaper, i menyn som kallas Förbättringar, kolla boxen "inaktivitera alla förbättringar"" Sätt en en check in i boxen coh dina problem ska vara lösta. Hmm,, kryssade i allt, kryssat av allt och testat, men det fortsätter att "lagga" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 13, 2007 Author Share Posted November 13, 2007 Bumping... Serilöst, är det ingen som kan hjälpa mig? verkar som jag är den enda med detta problemet ju! det är irreterande också =/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Vilken spelare har du problem med ? Har du provat andra spelare ? ger de samma problem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 13, 2007 Author Share Posted November 13, 2007 Vilken spelare har du problem med ?Har du provat andra spelare ? ger de samma problem ? iTunes, men den använder jag ju mest Vlc när jag kollar på film Sen laggande ljud även i spel! Väldigt irreterande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Där är mycket tannagnissel där ute när det gäller drivrutinerna till Sound blaster Audigy. HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kxDriverSettingsWavePin#00000002Set Turbo to 0 instead of 1. Jag rekommenderar dig att Googla runt för där finns mängder att läsa och enstaka möjliga lösningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 Där är mycket tannagnissel där ute när det gäller drivrutinerna till Sound blaster Audigy.HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kxDriverSettingsWavePin#00000002Set Turbo to 0 instead of 1. Jag rekommenderar dig att Googla runt för där finns mängder att läsa och enstaka möjliga lösningar. Vad ska man skriva då? jag är väldigt dålig på sådant. Gick in på regeditorn, men kom bara så här här långt "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlCreative TechEmu10kx" sen så kom jag inte längre det enda som låg i den "mappen" var "SoundFont" Försökt gå runt lite själv och leta i regeditorn men hittar inget vad jag vet. Sökte på " Pin#00000002" i regeditorn men den hittar inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Tipset kom från: http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...23893&sid=1 http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=48238 Har du Audigy eller Audigy 2, Audigy 4 ? om det nu har någon betdelse när man letar lösningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 Tipset kom från:http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...23893&sid=1 http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=48238 Har du Audigy eller Audigy 2, Audigy 4 ? om det nu har någon betdelse när man letar lösningar. Den första sidan är det bara tomt, tror inte sidan funkar spc bra! Den andra länken så återställde jag allt, men laggar fortfarande är jag spelar musik Jag har bara Audigy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 18, 2007 Author Share Posted November 18, 2007 jag har även testat med det inbyggda ljudkortet. blir samma sak där Kan det harn ågot att göra med ram minnet? Har 3st 256mb DDR2 och 1 gb DDR2, kanske upgradera och köpa typ 2st 1gb minnen istället för 256mb minnerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted November 25, 2007 Author Share Posted November 25, 2007 Köpt mit 2gb ram minne, så nu har jag 3st 1gb ram minnen i den, får fortfarande laggande ljud! plockade ur mitt interna och kör på det inbyggda, och då laggar det bara mindre, inte lika mycket, kan de va moderkortet som är paj? eller vad tror ni? detta är grymt jobbigt problem =/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts