Gå till innehåll

Vad i h*****e!! Adminkontot borta!!???


franke78

Recommended Posts

Nu har jag stött på patrull, minst sagt..

Upptäckte idag att jag hade två adminkonton, varpå jag tog bort ett av dessa. Men nu är läget så att jag inte längre har NÅGOT adminkonto.

Jag visste inte ens om att det var möjligt!

Jag får upp att jag måste vara inloggad som administratör då jag skall installera osv men kan inte logga in på det lösenord jag har satt. Ser inte heller något adminkonto vid startskärmen, endast mitt användarkonto.

Hur i hela friden löser jag detta??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XP kräver att du har dels administratörs-kontot samt ett adminkonto till och du ska inte kunna ta bort båda dessa.

Hur som helst så när du står på välkomstskärmen trycker du "Ctrl+Alt+Del" två gånger på raken snabbt! Skriv sedan in "administratör" och testa att logga in på det med det lösenord kontot har, om det nu finns något lösenord över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer ingenting när jag gör det.

Det skumma var att jag fick meddelande om att administratören var inloggad innan jag startade om datorn.Jag kunde ändå inte komma in på adminkontot.

Kör du XP Home eller Pro  ?

Med XP Home kan man bara se/logga in via felsäkert läge

Sen vad är det för skum applikation du installerar  ? Med XP

har man ju adminrättighet.  (om det inte är en företagsPC med ändrad policy hantering)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör home och programmet var Winrar. Jag prövade att installera det som ett test ifall det skulle gå, men jag fick till svar att jag hade begränsad tillgång till den åtgärden eller nåt dylikt.

Nu har jag gått in i felsäkert läge, tagit bort lösenordet för adminkontot som jag hittade där och ändrat användar kontot till admin.Har sedan startat upp normalt och skapat ett adminkonto samt användarkonto. Allt funkar, men en fråga: När jag går in i "kör" >"control userpasswords2" så ser jag lik förbannat det adminkontot jag inte ser vid inloggningen. Jag har alltså ett adminkonto som jag inte ser förutom på denna plats. Där beskrivs detta konto som "fördefinierat administratörskonto för datorn/domänen".  Jag vågar inte plocka bort det ifall det skulle bli knas igen. Skall det ligga där, eller vad menas??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...