Gå till innehåll

Den sämsta avinstalleraren!


L-L

Recommended Posts

Då jag inte använder AutoCAD Civil 3D 2008 (SP2) längre, avinstallerade jag det idag. Förutom att jag manuellt fick ta bort många, många MB i ett antal mappar, så var registerrensningen största ögonbrynshöjaren.

Registret var förstås rent innan. En rensning med CCleaner hittade ca 1000 fel. Med RegSeeker hittades ytterligare 3700 fel! Kan även tillägga att medan AutoCAD var installerat, fanns ca 350 fel i registret enligt RegSeeker. Dessa kunde jag dock inte ta bort eftersom programmet då slutade fungera. AutoCAD lämnar alltså inte bara sanslöst mycket skräp efter sig, det är även dåligt skrivet (dessutom är ju installationen ca 2 GB om jag inte minns fel)!

Det positiva var ju att det var lätt att åtgärda. Har hört skräckhistorier om Comodo Antivirus 1.1, som folk har kämpat med. Version 2.0 har jag själv avinstallerat, internet slutade fungera (men XP:s inbyggda verktyg fixade det) och en fil låstes - men jag fick bort den med Unlocker.

Berätta om era exempel!

---

Uppdatering: Glömde skriva att jag även kompakterade registret med NTRegOpt, storleken minskade från 31 till 20 MB... vet faktiskt inte hur prestandan påverkas av det, men skillnaden mellan 31 och 20 är ju mycket stor, med tanke på att det handlar om ett enda program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget bra exempel men kan rekommendera en bra gratis avinstallerare som hittar betydligt mer än windows eget avinstalleri.

Tack för tipset, jag testade men hittade inget som lockade utöver min befintliga uppsättning med CCleaner, RegCleaner och RegSeeker. Möjligen då att "radera filer som redan raderats", jag gillar känslan av fullständiga wipe-outs, men har egentligen ingen nytta av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...