Gå till innehåll

Nvidia och SLi


Recommended Posts

Nu har jag plockat bort ett av mina båda GeForce 7900GT som jag kört i SLi. Det går helt enkelt inte att ha båda grafikkorten i datorn när man kör Windows Vista. Allt blir bara segt som sirap och det går helt enkelt mycket snabbare att bara använda sig av ett grafikkort. En del 3D-program som inte har någon SLi-profil visar felaktiga bilder (bilder med fel färger eller bilder som inte går att urskilja vad det är för något på dem). Vad det beror på att SLi inte fungerar i Windows har jag ingen aning om. Eller jo, det beror förmodligen på riktigt dåligt skrivna drivrutiner. Nvidia måste verkligen skärpa sig NU. Det har nu gått över ett år sedan Vista lanserades för företag och de har fortfarande inte fått till en bra drivrutin till Vista.

Jag kan bara säga en sak; Tack och adjö Nvidia, nästa gång kommer jag köpa mig ett ATi-kort!

Var tvungen att skriva ihop det här inlägget då jag läste vad som var på gång från Nvidia:

http://www.hothardware.com/News/Asus_NV_78...Peek__3Way_SLI/

Ett moderkort med SLi för 3 grafikkort. :o

Om Vista var segt med två grafikkort i SLi, hur sjuttan blir det då med 3?  ???

(Vågar inte tänka på saken!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...