Gå till innehåll

grafik problem


vipera

Recommended Posts

hej...

jag har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska lösa...

det är så att när jag har xp installerat på min laptop så är grafiken i spelen både dålig och seg... men när jag kör samma spel i vista så flyter det på hur bra som helst...

nu är det så att jag tyckte att vista var lite för segt för min laptop så jag har installerat xp igen och tyvärr då så har grafiken blivit urusel igen... jag har installerat dom senaste drivisarna för grafikkortet men det verkar som det är nått annat som spökar... ?

nån som vet vad som kan vara problemet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är inte varje dag man hör att Vista är bättre än XP på något :) Exakt vad är det för dator, grafikkort och drivtuiner du kör med?

hahaha... nä det är kanske så... men visst är vista snyggt... men jag behöver mer ramminne på min laptop om vista ska flyta bra, jag har bara 1024

min laptop är en "acer 5102WLMi" med ett "ati radeon xpress 1100" kort i och drivrutinerna jag har nu är "ati 8.380.0.0" och directx 9.0

ska väl tillägga att i spelet som jag jämför med så med xp så måste jag ha alla detaljer på min på nästan allt och ÄNDÅ så hackar det och segar men med samma spel i vista så kan jag sätta alla detaljer på max och det flyter på hur bra som helst... skumt tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...