p079mbw Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Sedan någon vecka visas Windows Defender som inaktiverat. Jag kan köra programmet manuellt och alla uppdateringar finns. Däremot visas programmet som inaktiverat i Säkerhetscenter trots att jag försökt aktivera det upprepade gånger. Några förslag? Quote
ByggareBob Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Provat med att ominstallera det??? Defender kräver dessutom "äkta Windows"... 8) Quote
p079mbw Posted December 6, 2007 Author Posted December 6, 2007 Jodå, mitt ex är alldeles äkta. Men jag har inte någon större lust att ominstallera hela Vista bara för detta. Har provat att ladda hem från Microsoft men får till svar att Defender redan finns i datorn... Quote
Guest Lasseska Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Vad ska du med den till, du klararar dig bra utan. Det finns ju andra alternativ. Jag har aldrig hört någon enda person sagt något positivt om den. Personligen var det bland det första jag tog bort när jag körde Vista skivan i Vlite. MVH Lasse Quote
OlleBull Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Defender är ju gratis, men i Vista så kan man hu bara inaktivera skräpet, om man inte vill ha det, för det finns ju förstås bättre alternativ. Det där med att Defender krÄver äkta Windows förstår jag inte riktigt. Det kanske går att aktivera det där man inaktiverar Windowskomponenter, har du tur så kan du prova att bocka i och ur där, jag kommer inte ihåg, om det finns med när jag provade Vista sist. Jag tog bort en hel del i den modulen, som jag inte hade användning för. Quote
p079mbw Posted December 6, 2007 Author Posted December 6, 2007 Tack ska ni ha, det blir nog till att ersätta Defender med något annat. Quote
Recommended Posts