Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sedan någon vecka visas Windows Defender som inaktiverat. Jag kan köra programmet manuellt och alla uppdateringar finns. Däremot visas programmet som inaktiverat i Säkerhetscenter trots att jag försökt aktivera det upprepade gånger. Några förslag?

Posted

Jodå, mitt ex är alldeles äkta. Men jag har inte någon större lust att ominstallera hela Vista bara för detta.

Har provat att ladda hem från Microsoft men får till svar att Defender redan finns i datorn...

Guest Lasseska
Posted

Vad ska du med den till, du klararar dig bra utan. Det finns ju andra alternativ.

Jag har aldrig hört någon enda person sagt något positivt om den.

Personligen var det bland det första jag tog bort när jag körde Vista skivan

i Vlite.

MVH Lasse

Posted

Defender är ju gratis, men i Vista så kan man hu bara inaktivera skräpet, om man inte vill ha det, för det finns ju förstås bättre alternativ. Det där med att Defender krÄver äkta Windows förstår jag inte riktigt. Det kanske går att aktivera det där man inaktiverar Windowskomponenter, har du tur så kan du prova att bocka i och ur där, jag kommer inte ihåg, om det finns med när jag provade Vista sist. Jag tog bort en hel del i den modulen, som jag inte hade användning för.