Gå till innehåll

Nya dator grejer=BSOD


Vlad

Recommended Posts

Hej på er alla.

Då var det dags igen. Köpt nytt moderkort Asus P5K PRO, Core Q6600, 4x1 GB Corsair XMS2-6400 och installerat om Vista x64.

Det händer flera gånger att jag får en BSOD. Ibland utan att göra nånting men oftast när jag ska installera nått program. Och givetvis mitt i en pokerturnering igår  >:( .

Får följande dump om det är till nån hjälp.

Problemsignatur:

  Problemhändelsens namn: BlueScreen

  OS-version: 6.0.6000.2.0.0.256.1

  Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:

  BCCode: 1e

  BCP1: FFFFFFFFC0000005

  BCP2: FFFFF80001C8B84D

  BCP3: 0000000000000000

  BCP4: FFFFFFFFFFFFFFFF

  OS Version: 6_0_6000

  Service Pack: 0_0

  Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

  C:WindowsMinidumpMini120707-02.dmp

  C:UsersGöranAppDataLocalTempWER-47658-0.sysdata.xml

  C:UsersGöranAppDataLocalTempWER2D08.tmp.version.txt

"WER2D08.tmp.version.txt" fanns inte men, i en tidigare dump fanns "WERFCE4.tmp.version.txt"

som ev. felorsak.

I den står det;

Windows NT  Version 6.0 Build: 6000

Product (0x1): Windows Vista Ultimate

Edition: Ultimate

BuildString: 6000.16551.amd64fre.vista_gdr.070828-1515

Flavor: Multiprocessor Free

Architecture: X64

LCID: 1053

Tror Vista jag har en AMD prosessor?

Nån som har nått förslag på vad som är felet?

Har alla nya drivisar jag kan hitta.

Göran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Håller på med länkad guide nu men har fastnat på SRV*C:mappfördinasymbolfiler*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Var finns mapp för mina systemfiler, ska * tecken vara kvar eller ska man ha mellanslag där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Frågan är om man alltid skall tro att det är grafik eller bios uppdatering när det är frågan om blåskärm... Jag har haft samma problem och jag fick också reda på att man skulle ha det nyste av allt, men likväl så fick jag blåskärmen...

Har du Realplayer 11 installerat nyligen, ta bort det... Har du trust trådlösa tangentbord och mus, ta bort det också. (Jag har vista Ultimate om någon undrar)

Hade dessa två saker installerade och tog bort dom och nu, vips är alla blåskärmar borta...

Så tack för detta den som hjälpte mig vem det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick BSOD på helt nyinstallerad Vista,(formaterat tre ggr nu) skulle installera Chipset driver och ljud (integrerat) när BSOD kom nu sist. Har inga av nämnda grejer tillkopplade, hade ej heller Aktiverat vista än för det blir väl många ominstallationer frampå antar jag.. Har även provat att installera Xp och då blir det ingen blåskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Stenis, då tillhör jag dom sista 10%:en då eftersom mitt problem läöstes genom att ta bort ett program och en tangentbords drivrutin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis, då tillhör jag dom sista 10%:en då eftersom mitt problem läöstes genom att ta bort ett program och en tangentbords drivrutin

Nja, du säger ju själv "en tangentbords drivrutin" :) Har du kört guiden för att ta reda på vad kraschen beror på så kan du få svaret svart på vitt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på med länkad guide nu men har fastnat på SRV*C:mappfördinasymbolfiler*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Var finns mapp för mina systemfiler, ska * tecken vara kvar eller ska man ha mellanslag där

Sorry, hade missat detta inlägg. Du kan kopiera en raden exakt som det står, det som händer då är att mappen för symbolfilerna skapas i mappen C:mappfördinasymbolfiler och det är ju inget problem egentligen. Tuta och kör nu och återkom med resultatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu händer nått;

*                                                                            *

*                        Bugcheck Analysis                                    *

*                                                                            *

*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 4E, {9a, c00db, 2, 0}

Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiBadRefCount+4e )

Followup: MachineOwner

---------

Har kört windows mem-check utan anmärkning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Ska kolla det där med minnen vid ett senare tillfälle, har provat både ny BIOS, vista x86 och x64, båda med BSOD titt som tätt, även under installation.Har även provat ladda ner en engelsk "ful-Vista" från nätet och fått BSOD. Har installerat mitt gamla hederliga Xp nu och det har funkat klockrent hitills.

Får prova dualboot med Vista senare, måste ju ha åtminstånde ett fungerande OS.

Tack för alla tips, åter kommer när jag testat minnena "one bye one", samt med andra minnen jag har sittandes i mediapc;n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...