Gå till innehåll

Clone slutat fungera?


Recommended Posts

Hej!

Ibland när jag vill titta på film brukar jag göra en såkallad "Clone" från min dator som visas på min tv .. och för att kunna göra detta behövs ju en del sladdar .. till mitt nya grafikkort fick jag med en liten dosa som man kan koppla in sin SVID kontakt, och sen ifrån dosan så är det en annan SVID kontakt som går in i grafikkort ..

Men allt detta har plötsligt slutat att fungera? när jag gör en "Clone" så visas ingenting på min tv som det brukade göra, jag har inte en aning om vad jag har gjort för fel ... kabeln kanske är trasig ... men jag har provat att ta bort denna dosan och bara köra med SVID som går vidare som en Scart-kontakt på andra änden, men inte några bra resultat för det! :( Jag har granskat mina sladdar millimeter för millimeter .. hittar inget fel .. har även öppnat scart-kontakt dosan för att se om det kanske hade lossnat någon löddad sladd eller någonting, men det hade det inte, allt vad normalt där inne.

Jag har tittat i NVIDIA Settings .. kört lite wizards men det fungerar ändå inte! .. kan det kanske vara någonting med mitt grafikkort? men hade det varit pga en elchock hade det ju inte fungerat överhuvudtaget!  :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är säkerligen bara en inställning i mjukvaran! Jag ska ta mig en närmare titt när jag kommer hem lite senare idag!

Min sladd ser ut såhär (om man bortser från dosan): ]-------------#

] = S-Video & Ljud sladd.

# = Scart kabel (Där det finns IN & OUT knapp där bak, men den ska vara på IN)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E de en adapter, den där scartgrejen med in o ut-knapp? För ja har en sån o den e helt värdelös. Bilden blir svart/Vitt.  :P  Och ett tag körde ja med rca till en playstation-adapter o de funka. Men nu kör ja med bara s-video.

Och så är de ingen ide' o lägga pengar på de, för snart finns inte sånna tv:ar ändå. De blir dvi o hdmi som gäller i framtiden.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...