Gå till innehåll

datorproblem , helt plötsligt?


repzej

Recommended Posts

För några dagar sedan kom SP1 RC till vista, jag laddade ner det och har haft det i ungefär en vecka, allting har funkat finfint även om jag inte sätt några förbättringar...

jag har haft datorn i snart ett år.

Idag stannade datorn till, man kunde ingenting göra och stängde därför av den med knappen, sen när jag startar den så är det små gröna linjer över skärmen, och datorn startar bara halvvägs ? allting ser helt fucked up ut och det står någonting om "Det gick inte att utföra minnesåtgärd"

jag har testat olika systemåterställningar , testat att "reparera datorn" från windows, och det funkar heller inte att sätta in återställningskivorna, datorn kan inte läsa av dom ?

hur ska jag göra för att slippa återställa datorn helt och hållet? jag har liksom inte gjort någonting speciellt med datorn och helt plötsligt stannar den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta en städaktion... ur med kabeln från eluttaget och öppna chassiet.

Fram med dammsugaren och var extremt försiktig. Plocka ur grafikkortet och dammsug rent i fläktar. Vill du inte använda damsugare så använd tryckluft på flaska för att blåsa bort damm ur systemet.

Nätaggregatet får du inte glömma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...