Gå till innehåll

[LÖST] Saknar minimerat fönster i aktivitetsfältet


Zupkew

Recommended Posts

Hejsan Vista-användare.

För en vecka sedan ungefär fick jag en ny dator som jag har installerat Vista på. Det är snyggt och jag trivs bra med det. Jag har dock märkt att två saker inte är de samma för mig som för andra med Vista.

Det är nämligen så att jag inte har tillgång till den häftiga fönsterscrollaren som kommer upp när man håller inne startknappen och tab. Och hos andra så när man håller över ett minimerat fönster i aktivitetsfältet så ska det komma upp en miniatyrbild av det fönstret, men det händer inte för mig.

Jag antar att det är några inställningar man gör för att åtgärda detta, men jag är inte så van vid Vista och har letat, men inte funnit någon lösning.

Jag vill alltså att ovan nämnda saker ska finnas för mig.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Start och välj Egenskaper. Under fliken Aktivitetsfältet nedersta alternativet markeras.

Sedan är det inte <Start> + <Tab> utan <Alt> + <Tab> för fönsterskrollen.

Bra tips från boxxen (som fick kalla fötter ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till waxinator:

alt+tab fungerar som vanligt, och det var inte den jag menade, ursäkta min oklarhet. Nedersta alternativet är av någon anledning grå, så jag kan inte kryssa för den.

Till JimmyJazz:

Jag har Vista Ultimate. Varken win+tab eller win+t fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedersta alternativet är av någon anledning grå, så jag kan inte kryssa för den.

Så blir det om inte Temat Aero är valt. Se bild där jag valt Temat "Windows Klassisk"

Öppna Skrivbordets Anpassa och Tema. Välj Windows Vista eller Bläddra... och leta fram:

C:WindowsResourcesThemesaero.theme

Fönstrens röda stängkryss skall 'glöda' när du håller muspekaren över det.

Men bara om ditt grafikkort stöder Aero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har du aktiverat "Aero" om inte gör så här:

1: Start -> Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Anpassning -> Fönsterfärg och utseende

2: Klicka på Öppna den klassiska dialogrutan för att ändra utseende om du vill ha fler färgval

3: Under Färgschema -> Välj Windows Aero -> Klicka OK

Hoppas detta löser ditt dilemma.

mvh Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...